خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/06 - 12:00
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
بدری در نطق میان دستور:

حدود یک چهارم دانش آموزان در استان اردبیل به شبکه شاد دسترسی ندارند

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس گفت: حدود یک چهارم دانش آموزان در استان اردبیل به شبکه شاد دسترسی نداشته و بسیاری از دانش آموزان در تهیه تبلت و گوشی موبایل در مضیقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ صدیف بدری در صحن علنی امروز ( سه‌شنبه، 6 آبان ماه ) در نطق میان دستور خود گفت: پیشاپیش فرا رسیدن سالروز ولادت رسول اکرم و آغاز هفته وحدت را به ملت ایران به ویژه برادران اهل تسنن در بخش عنبران که با وحدت و مودت مثال زدنی نمادی از انسجام و یکپارچگی مسلمانان اعم از شیعه و سنی هستند؛ تبریک عرض می کنم.



نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در آستانه این هفته مبارک، اظهارات مغرضانه و به دور از واقعیت رییس جمهور فرانسه در مورد اسلام و مسلمین، قلب نزدیک به 2 میلیارد مسلمان را جریحه دار کرد و وجدان های بیدار را رنجاند؛ معلوم نیست چگونه از توهین به مقدسات مسلمانان جهان، آزادی بیان را استنباط می کنند؟ احترام به عقاید انسان ها کجای این دموکراسی و آزادیخواهی مغرضانه قرار دارد؟



وی افزود: سخنان خام آقای مکرون که در تداوم سیاست پراکنی و اسلام ستیزی غرب قرار دارد، نه تنها هیچ کمکی به  گسترش صلح و برادری در دنیا نمی کند بلکه آتش افراط گرایی را شعله ورتر می کند.



عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: بیش از 8 ماه است که ویروس کرونا تمامی معادلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در 4 گوشه جهان برهم زده است، اما آسیب پذیری کشورها بسته به قدرت مدیریت و تصمیم گیری مسئولان متفاوت بوده است. در کشور ما علی رغم توفیقات مقطعی، وضعیت چندان خوشایند نبوده است. یا تصمیمات مناسب گرفته نمی شود و یا اینکه در زمان نامناسب گرفته می شود. بسیاری از تصمیمات هم به استثنای نیامدن رییس جمهور به مجلس ضمانت اجرایی ندارد.



وی خطاب به رییس جمهور ادامه داد: بحران کرونا در کشور تثبیت شده است. شنیدن مرگ چند صد نفر در روز عادی شده است. از یک طرف وحشت اولیه مردم فرو ریخته و حساسیت لازم نسبت به موضوع ندارند و از طرف دیگر ستاد مقابله با کرونا سردرگم به نظر می رسد. ترکیب این دو به معنای تداوم فاجعه است که به عنوان مثال استان اردبیل هفته هاست که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که در این شرایط هیچ خبری از محدودیت ها وجود نداشته و دور کاری کارمندان مشاهده نمی شود. تا کی باید وضعیت را عادی جلوه دهیم؟



بدری افزود: بر خود فرض می دانم که از زحمات ایثارگرانه  و جهادگونه وزیر بهداشت و درمان، کادر درمانی و بهداشتی کشور در مبارزه با بیماری کرونا و خدمات به مردم عزیز تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.



وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود یک چهارم دانش آموزان در استان اردبیل به شبکه شاد دسترسی ندارند. بسیاری از دانش آموزان در تهیه تبلت و گوشی موبایل در مضیقه هستند و معلمان دلسوز نیز از تجهیزات شخصی برای امور آموزشی استفاده می کنند. آیا احساس نمی کنید که این رویه با عدالت آموزشی در تضاد است؟



عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس خظاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: اضافه کاری کارکنان اداره آموزش و پرورش در سال های گذشته هرچند به صورت نامنظم و حداقلی پرداخت می شد که علی رغم گذشته نزدیک به 7 ماه از سال جاری، ریالی اضافه کاری به کارکنان اداره آموزش و پرورش پرداخت نشده است که در شرایط سخت اقتصادی، دلسردی و ناامیدی کارکنان اداری را به دنبال دارد. در این خصوص اقدام لازم بعمل آورید.



بدری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: درحالیکه در فصل کاشت محصول کشاورزی بسر می بریم، کشاورزان زحمتکش ما با بحران بذر و کود مواجه بوده چراکه قیمت کود سربه فلک کشیده و حتی با قیمت های نجومی نیز یافت نمی شود. بذر نیز داستان مشابهی دارد. لازم است در اسرع وقت به موضوع ورود کرده و اجازه ندهید میان سکوت شما و همکارانتان، دلالان بی انصاف عرصه را برای کشاورزان مظلوم و زحمتکش تنگ کنند.



نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ضمن تشکر از رییس قوه قضاییه و همکاران ایشان و اعضای محترم هیات داوری قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان، درخواست دارم در اسرع وقت این بنگاه اقتصادی بزرگ را تحویل وزارت جهاد کشاورزی داده و اجازه تاراج دارایی های آن را بیش از این ندهید./



پایان پیام

  • کد خبر : 307027
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار