خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/25 - 18:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
عباسی در تشریح نشست هیات رئیسه با کمیسیون های تخصصی مجلس:

جلسات کمیسیون‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود/ دعوت از وزرای مربوطه برای ارائه گزارش در مورد پساکرونا

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در نشست امروز هیات رئیسه با کمیسیون‌های تخصصی مقرر شد کمیسیون‌های تخصصی با برگزاری نشست‌هایی با وزرای مربوطه گزارش عملکرد آنها برای مقابله با بحران کرونا و پساکرونا را به صحن علنی ارائه کنند.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح نشست امروز (دوشنبه، 25 فروردین ماه) هیات رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، گفت: روسای کمیسیون‌ها در این نشست مباحث تخصصی را مطرح کردند و در مورد مسائل مهم کشور بحث و گفت و گو شد.



سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به انتقاداتی که برخی نمایندگان نسبت به رعایت‌ نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی داشتند جلسه فردای مجلس از نظر چیدمان صندلی‌ها و جایگاه نمایندگان با جلسات گذشته متفاوت خواهد بود.



وی یادآور شد: مقرر شد جلسات علنی مجلس به شیوه فعلی یعنی دو روز در هفته و بر اساس پروتکل وزارت بهداشت برگزار شود همچنین کمیسیون‌ها نشست‌هایی را با وزاری مربوطه برگزار کنند تا گزارش عملکرد و برنامه‌های آنها برای مقابله با بحران کرونا و پساکرونا به کمیسیون ها اعلام شود و کمیسیون‌ها گزارش‌ها را دسته‌بندی و به صحن علنی ارائه کنند.



نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم ادامه داد: جلسات کمیسیون های تخصصی عصر سه شنبه و چهارشنبه و به صورت حضوری بر اساس دستورالعمل‌ها و پروتکل های وزارت بهداشت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهند شد البته باید از قبل به هیات رئیسه اعلام تا زمان و مکان برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون ها اعلام شود.



عباسی با بیان اینکه در نشست امروز مقرر شد حضور نمایندگان در مجلس الزامی باشد و مرخصی استحقاقی نداشته باشیم، گفت: نمایندگان بر اساس دستور می‌توانند به عنوان مخالف و موافق ثبت نام و پیشنهادهای خود را ارائه کنند البته قرار شد نطق میان دستور و تذکرات شفاهی از دستور کار خارج شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296746
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار