خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/30 - 13:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ژرژیک آبرامیان:

جای خالی حمایت های درمانی و بیمه ای در طرح مبارزه با اسیدپاشی/مجازات اعدام در انتظار اسید پاشان

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه قوانین حمایتی از قربانیان در قانون مبارزه با اسید پاشی نمی  گنجد، گفت: مجازات این جرم تا اعدام و قصاص تشدید خواهد شد.

ژرژیک آبرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بندهای حمایتی از قربانیان اسید پاشی در طرح مبارزه با اسید پاشی مجلس شورای اسلامی، گفت: مواردی چون حمایت های مالی، درمانی و عاطفی  از قربانیان اسید پاشی موضوعاتی است که مانع قانونی ندارد، این ها مسائلی هستند که بیشتر نهاد های اجتماعی و بیمه ای  یا «NGo» ها باید به آن رسیدگی کنند.



نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران تاکید کرد: در بحث قانون طرح این مساله یک نوع نو آوری است و به نظر من هم سنخیتی با قانون ندارد. اما طرحی که در این رابطه وجود دارد مربوط به تعریف، سنگینی و تشدید مجازات ها برای جرم اسید پاشی است. این طرح یک بار در کمیسیون مطرح شده است و در حال حاضر تحت برسی کارگروه قرار دارد، تا بعد از تکمیل به صحن بیاید. البته در کمیسیون کلیات طرح تصویب شده است.



وی با اشاره به این که  طرح فعلی مبارزه با اسید پاشی مربوط به تشدید مجازات مجرم است و در مورد قوانین حمایتی از قربانی نیست، گفت: اگر ما می خواهیم قوانین حمایتی هم داشته باشیم باید به صورت جداگانه  اقدام کنیم.



آبرامیان در پاسخ به این سوال که با توجه به برسی طرح توسط کمیسیون قضائی، آیا مجازات اسید پاشی تشدید خواهد شد، گفت: مجازات اسید پاشی تشدید خواهد شد؛ بستگی به نوع، شدت و وضعیت مجرم دارد اما در مجموع مجازات اسید پاشی تشدید و بین اعدام، مفسد فی العرض، حبس ابد متفاوت است.



وی در پایان گفت: البته نظر نهایی را کارگروه ارائه خواهد کرد اما آن گونه مشخص است مجازات اسید پاشی از حداقل 30 سال حبس شروع می شود و مواردی چون حبس ابد، اعدام، قصاص، مفسد و محارب را در بر می گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 254508
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار