خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/10 - 15:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران:

توقعات ایران از اینستکس برآورده نشده است /گام دوم برداشته می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اینستکس خواسته ایران را در خصوص برجام برآورده نمی کند، گفت: در صورتی که اروپا به تعهدات خود عمل نکند اقدامات کاهش تعهدی ایران در خصوص برجام ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ظهر امروز (دوشنبه 10 تیر) سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در حاشیه مراسم ختم مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی که در آلمان زندانی شده است، گفت: پیگیری ها از لحاظ حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک ادامه دارد و وکلای وی در حال پیگیری مجدانه این پرونده هستند، امیدواریم به زودی بی گناهی این دیپلمات ثابت شده و از بند رها شود.



عباس موسوی درخصوص اینستکس، ادامه داد: اینستکس فعلی با ساز و کاری که مدنظر جمهوری اسلامی ایران بوده مطابقت ندارد؛ هرچند رایزنی ها ادامه دارد و پیام ما به طرف های اروپایی منتقل شده است.



وی اضافه کرد: حدود 10 روز فرصت داده‌ایم، امیدواریم اروپایی ها بتوانند گام مهم و اجرایی تری در زمینه اجرای برجام بردارند.



غنی سازی انجام می شود



سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: اگر گام مورد نظر برای رضایت جمهوری اسلامی برداشته نشود قطعا تا 16 تیر جمهوری اسلامی ایران گام دوم خود را برمی‌دارد.



موسوی در پاسخ به این سوال که آیا ایران امروز از مرز تولید 300 کیلوگرم اورانیوم گذشته است، گفت: این سوال را باید مسئولان سازمان انرژی اتمی پاسخ دهند.



موسوی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شایعاتی مبنی بر توقف اقدامات ایران برای افزایش تولید اورانیوم  وجود دارد، تصریح کرد: اطلاعاتی در این زمینه ندارم.



موسوی در زمینه تشریح گام دوم ایران گفت: گام دوم ایران اعلام شده و بحث غنی سازی در این خصوص مطرح است که درصد و سطح آن اعلام می‌شود.



سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: اعلام کرده ایم که اگر اروپا گام عملی تر، ملموس تر و قانع کننده تری بردارد، اقدامات کاهش تعهدی ایران نیز قابل بازگشت است در غیر این صورت روند فعلی ادامه پیدا می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 283776
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار