خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/19 - 11:40
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
محمدیان در نطق میان دستور:

توسعه جامعه در گروی حل مشکلات معلمان است

نماینده مردم رامهرمز در مجلس خواستار ارجاع طرح رتبه‌بندی فرهنگیان برای تمامی کارکنان آموزش و پرورش از سوی وزارت آموزش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اقبال محمدیان در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 19 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردم خوزستان در کنار صدها حلقه چاه نفت زندگی می کنند اما در نهایت محرومیت، جوانانشان بیکار بوده و فریادشان شنیده نمی شود اما نجیبانه پای عهد خود با رهبرشان ایستاده اند.



نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی کشور اشتغال، سوءمدیریت، بی تدبیری و عدم توجه به اقتصاد درون است، خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: چرا وعده 20 هزار شغل برای نیروهای بومی استان خوزستان در توسعه تأسیسات نفتی، عملیاتی نمی شود و بیکاری در خوزستان بیداد می کند؛ چگونه می خواهید به داد مردم برسید، مردمی که سفره شان خالی و نان شبشان را از نانوایی ها قرض می گیرند.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه جامعه ای می تواند در مسیر توسعه قرار گیرد که مبنا را حل مشکلات معلمان قرار دهد، عنوان کرد: از وزیر آموزش و پرورش می خواهم در سند تحول بنیادین با اولویت معیشت فرهنگیان طرح رتبه بندی را برای همه کارکنان آموزش و پرورش سریعا اجرا کند.



محمدیان در ادامه با اشاره به این مطلب که حق مناطق جنگی شامل همه شهرهای استان خوزستان است، عنوان کرد: مردم از ما می پرسند چرا 18 شهر خوزستان از این قانون حذف شده اند مگر چندین بار رامهرمز، بهبهان، شوشتر، مسجدسلیمان، پایگاه پنجم شکاری رامشیر و برخی شهرهای دیگر مورد بمباران قرار نگرفته و صدها شهید و جانباز تقدیم نکرده ایم از این رو از سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می خواهم با توجه به آسیب های ناشی از 8 سال دفاع مقدس و عقب ماندگی شهرهای استان، به این مطالبه به حق مردم توجه شود که کارکنان ادارات این شهرستان ها نیز از مزایای این طرح استفاده کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به ریاست بانک مرکزی بیان داشت: سود بالا و جرائم سنگین بانک ها ضربات جبران ناپذیری به تولیدکنندگان وارد کرده که یا گوشه زندان هستند و یا خانه نشین شده اند لذا راه نجات کارخانجات تولیدی، حذف سود مرکب و بخشش جرائم دیرکرد است.



وی همچنین خطاب به تابش رئیس بنیاد مسکن گفت: جهت جلوگیری از تخریب و زیرسازی، زمینه آسفالت 50 روستای شهرستان رامهرمز و رامشیر را با تأمین قیر فراهم کنید ضمن اینکه از بهسازی راه های 178 روستای حوزه انتخابیه تشکر می کنم.



محمدیان همچنین خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: جهت تسریع عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز به عنوان بزرگترین پروژه توسعه برق پایدار منطقه، دستور جدی صادر کنید تا هرچه سریع تر زمینه اشتغال صدها جوان بیکار منطقه، فراهم شود.



این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: با فرمان راهگشای مقام معظم رهبری که جای تشکر دارد، طلسم صدساله موقوفه رامشیر با صدور بیش از هزار سند مالکیت، شکسته شد لذا از مدیران اوقاف کشور می خواهم با اجرای مرحله دوم ثبت نام، فرصت طلایی برای رفع محرومیت و عقب ماندگی رامشیر را فراهم کنند.



وی اضافه کرد: ضمن حمایت قاطع از دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی و محکوم کردن توطئه های دشمن در اغتشاشات اخیر متأسفانه بر اثر سوءمدیریت در رابطه با گرانی بنزین مشکلات زیادی برای نظام و مردم ایجاد شد.



محمدیان خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، عدم اقناع جامعه و سپس اظهار بیخبری و خنده های عجیب شما کشور را به آستانه بحرانی فراگیر کشاند که با ایثار، فداکاری و دوراندیشی مقام معظم رهبری، ابعاد آن مهار شد از این رو نارضایتی، شکاف طبقاتی و فقر مردم را درک کنید و صدای آنها را بشنوید.



عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده اند راه حل مشکلات در داخل است، گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی یعنی مبارزه با فساد، رفع تبعیض و بی عدالتی یعنی مبارزه با قاچاق کالا و حمایت همه جانبه از تولید داخلی و اصلاح سیستم بانکی که بتواند اشتغال پایدار ایجاد کند مورد نیاز است.



وی در ادامه در خصوص برخی اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه بیان داشت: در بدترین شرایط با تلاش و جدیت، گام های بلندی در زمینه های زیرساخت های شهری و روستایی با اولویت اصلاح شبکه آب، امور عمرانی، آموزشی، صنعتی، درمانی، ورزشی، کشاورزی و برق برداشته ایم و در مسیر جدیدی از توسعه و پیشرفت قرار گرفته ایم و امیدواریم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، با توکل به الطاف الهی و پشتوانه شما مردم و با همدلی و صمیمیت بتوانیم فردای خوب و روشنی را رقم بزنیم.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع کلنگ زنی دومین بیمارستان پیوند اعضای کشور در رامهرمز، از مردم و معتمدین و دکتر ملک حسینی، دکتر کامیاب صمیمی، دکتر عبدالجلیل کلانتر افتخار رامهرمز و کشور، امام جمعه، فرماندار و استاندار خوزستان تشکر کرده و از وزارت بهداشت در تحویل 12 دستگاه آمبولانس و تأمین 25 میلیارد تومان جهت احداث اورژانس بیمارستان مادر، راه انداز بخش دیالیز بیمارستان رامشیر و ساخت 21 منزل سازمان نیز قدردانی می کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 292319
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار