خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/28 - 11:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پورحسین با اشاره به سفر 13 هزار ایرانی به وان ترکیه در تعطیلی عید فطر:

تورهای ترکیبی ایران و ترکیه راه اندازی شود

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس با بیان اینکه به رغم عوارض سنگین خروج از کشور 13 هزار ایرانی فقط در ایام تعطیلات عید فطر به استان وان ترکیه سفر داشته اند، گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری داخلی باید تورهای ترکیبی را راه اندازی کرد.

شکور پورحسین شقلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آمار سفر 13 هزار گردشگر ایرانی در تعطیلات عید فطر فقط به شهر وان ترکیه، عنوان کرد: این حجم از  سفر به ترکیه در حالی از کشورمان ایران انجام شده که عوارض سنگینی برای خروج از کشور وضع شده ولی شاهد ثبت یک رکورد از حضور ایرانیان در استان وان ترکیه بودیم.



این حجم از  سفر به ترکیه در حالی از کشورمان ایران انجام شده که عوارض سنگینی برای خروج از کشور وضع شده ولی شاهد ثبت یک رکورد از حضور ایرانیان در استان وان ترکیه بودیم



نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه گردشگری در کشورمان با موانع متعددی مواجه است، افزود: مجلس برای فعال شدن این حوزه در نظر داشت که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تبدیل به وزارتخانه کند و در این رابطه مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر نهادهای کارشناسی و پژوهشی مطالعات متعددی انجام دادند.



وی با انتقاد از اینکه بسترهای لازم برای حضور گردشگر خارجی در کشور ما فراهم نشده است، گفت: در مرز حوزه انتخابیه‌ام، بیله سوار روزانه شاهد تردد 2 هزار گردشگر خارجی هستیم که نیمی از آن‌ها برای درمان و نیمی هم برای سیاحت و زیارت به ایران می‌آیند؛ حال سئوال این است چه زیرساخت‌‎هایی برای جذب این گردشگر در منطقه مرزی بیله سوار صورت گرفته است.



پورحسین شقلان با تأکید بر اینکه دولت باید سرمایه‌گذاری جدی در مناطق گردشگر پذیر داشته باشد، اضافه کرد: اگر دولت در این با تنگنای مالی در این حوزه مواجه است باید از طرفیت‌های بخش خصوصی بهره بگیرد.



درآمد گردشگری ترکیه از نفت ایران بیشتر شده است



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درآمد گردشگری ترکیه از درآمد فروش نفت ایران بیشتر است، افزود: در شرایط تحریمی نباید نسبت به بحث گردشگری مغفول باشیم و باید از این ظرفیت استفاده ویژه ببریم.



نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس، استفاده از تورهای ترکیبی ایران و ترکیه را در شرایطی که مردم کشورمان استقبال ویژه‌‎ای از سفر به کشور ترکیه می‎کنند را راهکاری مناسب برای بهره گیری از ظرفیت گردشگری داخلی دانست و گفت: باید در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و سازمان میراث فرهنگی نیز پشتیبان چنین ایده‌ای باشد.



به گزارش خانه ملت، اخیرا خبرگزاری آناتولی طی گزارشی با اشاره به حضور شمار زیادی از گردشگران ایرانی در استان وان ترکیه گزارش داده است با توجه به حضور هزاران گردشگر ظرفیت هتل های وان به طور کامل تکمیل شده است به همین جهت، استانداری وان برخی از مسافرخانه‌ها و خوابگاه‌های دولتی را نیز برای اقامت این گردشگران اختصاص داده شد/.



پایان پیام

  • کد خبر : 282781
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار