خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/26 - 12:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
انصاری در تذکر شفاهی:

تناقض آشکار بین تأمین ارز غذای سگ و عدم تخصیص دلار به دارو

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس از عدم تخصیص ارز بخش دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که ارز مورد نیاز غذای سگ، گربه، توتون و دخانیات تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رضا انصاریدر نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: آنچه که امروز بر همه آشکار است این بوده که دولت تحت امر آقای روحانی ناکارآمدی خود را در حل اغلب مسائل اساسی کشور نشان داده که این ناکارآمدی ریشه در چند عامل دارد.



نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه فقدان هویت سیاسی چه در سیاست داخلی و چه سیاست خارجی یکی از عوامل این ناکارآمدی است، افزود: فقدان تئوری و رویکرد اقتصادی منسجم جهت برون رفت از چالش‌های اقتصادی کشور و عدم وجود مغزافزار لازم جهت پشتیبانی فکری و علمی در تصمیم‌گیری در کشور نیز از جمله عوامل دیگر ناکارآمدی دولت است.



وی همچنین فقدان روحیه انقلابی و جهادی در میدان عملیات اجرایی و عدم انسجام و هماهنگی لازم در اجزای مختلف دولت را از دیگر عوامل ناکارآمدی قوه مجریه عنوان کرد.



عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه امروز این عوامل پنج گانه ناکارآمدی دولت سبب شده که دچار انباشت مسائل حل نشده باشیم، تأکید کرد: وضعیت توزیع ارز در کشور یکی از مسائل حل نشده است و امروز بخش دارو و تجهیزات پزشکی از عدم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی رنج می‌برند.



انصاری افزود: امروز بیمارستان‌های متعدد دولتی در کشور منتظر تخصیص ارز برای تأمین تجهیزات پزشکی خود هستند و مردم نسخه به دست برای تأمین داروهای خود سرگردان و حیران شده‌اند که همه این موارد ریشه در تخصیص نامتوازن ارز دارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: آقای رئیس جمهور تمام این موارد در حالی اتفاق افتاده است که ارز مورد نیاز غذای سگ و گربه و توتون و دخانیات تأمین می‌شود چرا که رانت‌خواران و باندهای مافیایی بیشتر از مدیران تحت امر دولت در بانک مرکزی به اوضاع مسلط هستند.



وی وضعیت مدیریت بازار در بخش کشاورزی و صنعت را اسفناک خواند و تصریح کرد: این موضوع ریشه در عدم هماهنگی بین دو وزارتخانه کلیدی صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی دارد که وظیفه انسجام و هماهنگی بین این د برعهده رئیس جمهور است که متأسفانه دود این عدم هماهنگی به چشم تمامی مردم می رود.



عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شواری اسلامی گفت: هر روز آیین‌نامه‌ای صادر می‌شود که معلوم نیست از کجا آمده و دولت یک روز صادرات یک کالا را ممنوع و روز دیگر آزاد می‌کند./




پایان پیام


  • کد خبر : 282519
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار