خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/21 - 12:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوبخت:

تلاش کمیسیون بهداشت برای بهره‌مند شدن مدافعان سلامت از مزایای قانون جامع ایثارگران

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از تلاش و پیگیری‌های این کمیسیون برای بهره‌مند شدن پرسنلی که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند از مزایای قانون جامع ایثارگران خبر داد.

علی نوبخت حقیقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت حمایت از مدافعان سلامت، گفت: یکی از مصوبات بسیار مهم کمیسیون بهداشت بهره‌مند شدن تمامی پرسنلی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و آنهایی که بنا به تشخیص وزیر بهداشت خدمات شاخص و برجسته‌ای ارائه می‌کنند از مزایای قانون جامع ایثارگران است و این موضوع را به هیات رئیسه ارسال کردیم و باید در صحن علنی مجلس بررسی شود.



رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه در پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران، ادامه داد: باید از هر اقدامی برای ایجاد انگیزه در کادر درمانی فروگذار نشود و به آنها امید داد و به فکرشان باشیم.



وی یادآور شد: موافقت رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر شهید خدمت محسوب شدن کادر پزشکی، پرستاری،‌ بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند جای بسی خوشحالی و خرسندی دارد.



نوبخت با یادآوری اینکه جمع‌‌بندی نشست اخیر مجلس در مورد کرونا را در 5 محور طی نامه‌ای به امضای پزشکیان، نایب رئیس مجلس برای رئیس جمهور فرستادیم، افزود: در 5 محور مساله جلسه دیروز را به شخص رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی منعکس کردیم



ترددها به استان‌ها و شهرهای آلوده باید محدود شود



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم باید تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید کرونا را جدی‌تر بگیرند، تصریح کرد: تاکید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با ویروس خطرناک و کشنده کرونا در کنار رعایت نکات بهداشت و محافظت‌های شخصی حذف چرخه و زنجیره انتقال است و باید ترددها به استان ها و شهرهای آلوده محدود شود.



وی یادآور شد: مسئولان برای حذف این چرخه باید وارد عمل شوند و از مسافرت‌های بین شهری جلوگیری و تکلیف مردم را روشن کنند البته مردم باید در خانه بمانند و شورای تامین استان ها هم باید به فکر تامین مایحتاج آنها باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295956
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار