خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/24 - 10:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در نشست جمعی از نمایندگان با اعضای خانه تئاتر پس از تجمع اعتراض در سکوت مطرح شد:

تلاش مجلس برای حمایت بودجه ای از هنرمندان تئاتر/ وزارت فرهنگ باید مطالبه‌گر احقاق حقوق هنرمندان باشد

در نشست جمعی از نمایندگان مجس با اعضای خانه تئاتر پس از «اعتراض در سکوت» تاکید شد که مجلس تمامی تلاش خود را برای افزایش بودجه هنرمندان انجام خواهد داد هر چند که تاکنون درخواست و پیگیری از طرف وزارت فرهنگ برای مطالبات هنرمندان به مجلس ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ نشست مشترک چند تن از نمایندگان مجلس  با اعضای خانه تئاتر پس از تجمع «اعتراض در سکوت»، در ساختمان جدید خانه تئاتر برگزار شد.



این نشست، در راستای تجمع و مطالبات جامعه تئاتر مقابل مجلس شورای اسلامی و دستور ارجاع بیانیه برگزارکنندگان از سوی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و تلفیق برگزار شد.



  غلامرضا منتظری ، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در این نشست گفت: هنرمندان به ‌عنوان چهره‌‌‌‌های فرهیخته تمایلی به حضور در صحنه‌های اعتراضی ندارند مگر اینکه شرایط آنقدر سخت شده باشد که دست به اعتراض بزنند.



وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم جلسه بعدی، یک نشست تخصصی با وزیر ارشاد، معاون هنری و نمایندگان مردم و خانه تئاتر باشد؛ در این نشست می‌توانیم راهکارهای پیشنهادی شما را برای برون‌رفت از مشکل شنیده و اجرایی کنیم سپس تقسیم کار میان سازمان‌ها و نهادهای ذیربط انجام شود.





سیداحسان قاضی زاده هاشمی  عضو کمیسیون فرهنگی و تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: تمامی تلاش خود را برای افزایش بودجه هنرمندان در ردیف حمایت برای تأمین اجتماعی و تولید تئاتر انجام خواهیم داد هر چند که تاکنون درخواست و پیگیری از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مطالبات هنرمندان به مجلس ارائه نشده است در این رابطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احقاق حقوق هنرمندان باید مطالبه‌گر باشد اما این مطالبه‌گری و خواست، اساسا انجام نمی‌شود.



مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به ابزار و امکاناتی که داریم هرآنچه از دست ما برمی‌آید (از بررسی و پیگیری، نظارت، قانون‌گذاری) انجام خواهیم داد تا بتوانیم به مشکلات این صنف نجیب رسیدگی کنیم و اگر نیاز باشد تذکر، سوأل و حتی درخواست تحقیق و تفحص برای احقاق حقوق عقب‌افتاده هنرمندان صورت خواهد گرفت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ یک شنبه، 14 دی ماه،  اهالی تئاتر و نمایندگان انجمن‌های ۱۷گانه خانه تئاتر، برای بیان مطالبات و مشکلات معیشتی خود، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و بیانیه خود را قرائت کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312110
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار