خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/30 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی خبر داد:

تلاش برای افزایش حقوق کادر اداری قوه قضائیه در لایحه بودجه 1400

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از دریافتی ناچیز کادر اداری قوه قضائیه، گفت: با توجه به ارائه اصلاحیه لایحه بودجه به مجلس، طی این دو روز هماهنگی‌هایی را با معاون امور مجلس قوه قضائیه برای ارائه پیشنهاداتی به منظور افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه در بودجه خواهیم داشت.

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد برخی انتقادات نسبت به میزان حقوق کادر اداری قوه قضائیه، گفت: حقوق کارکنان قوه نسبت به سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی مانند آبفا، برق، نفت، اعضای هیات علمی و حتی معلمان کمتر است.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: البته حقوق قضات تفاوت فاحشی با مدیران دفاتر دارد در حالی که به دلیل اینکه بار اصلی کار بر دوش مدیران است و در واقع قلب تپنده شعب هستند حقوق آنها باید نصف یا دو سوم قاضی حقوق باشد.



وی با بیان اینکه باید به عادلانه‌شدن نظام پرداخت‌ها در کشور توجه کرد و  پرداخت‌ها عادلانه و تناسب رعایت شود، ادامه داد: زمانی که حقوق قضات سیرصعودی پیدا کرد معتقد بودیم که این کار خلاف است و نباید فاصله زیادی میان میزان پرداختی‌‌ها باشد؛ به عنوان مثال فردی با مدرک فوق لیسانس عضو هیات عملی است و حقوق بالایی می‌گیرد و یک نفر دارای مدرک دکترا در آموزش و پرورش یک سوم او حقوق می‌گیرد و این ظلم آشکار است.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم در مورد نحوه بهبود حقوق کارکنان اداری قوه قضائیه، گفت: رئیس قوه قضائیه و معاون اداری و مالی باید سالانه پیشنهادات بودجه‌ای خود را به کمیسیون قضایی ارائه و اعلام کنند اما متاسفانه هیچ پیشنهادی در مورد افزایش حقوق کارکنان برای گنجاندن در لایحه بودجه 1400 ارائه نکردند.



نوروزی افزود: البته حقوق کارمندان قوه مانند سایر دستگاه‌ها سالانه افزایش می‌یابد اما در مورد میزان دریافتی‌ها می‌طلبد کارکنان به معاون اداری و مالی اعلام کنند تا به عنوان متولی از کمیسیون قضایی درخواست کمک داشته باشد؛ سه نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی هر ساله در کمیسیون تلفیق بودجه حضور دارند تا از مواد و مصوبات مربوط به قوه قضائیه حمایت کنند البته با توجه به ارائه اصلاحیه لایحه بودجه 1400 به مجلس طی این دو روزه هماهنگی‌هایی را با معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه  برای افزایش حقوق کادر اداری قوه قضائیه خواهیم داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 312445
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار