خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/10 - 08:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحتی:

تعلیق پارلمان انگلستان به سخره گرفتن دموکراسی بود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: تعلیق پارلمان انگلستان به سخره گرفتن دموکراسی بود و نشان داد که همچنان روح دیکتاتوری در هیات حاکمه این کشور وجود دارد.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تعلیق پارلمان انگلستان برای تصمیم‌گیری یک جانبه برای برگزیت، اظهار داشت: سالهاست که بخشی از هیات حاکمه انگلیس به دنبال برگزیت بود، اما با مخالفت پارلمان روبه رو می‌شد.



هیات حاکمه انگلیس دموکراسی را به سخره گرفته است



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نهایتا هنگامی که بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شد با شعار تحقق برگزیت و همسویی با ملکه انگلیس قدم در این راه نهاد.



وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد که به صورت یک طرفه و غیردموکراتیک قبایی بر تن انگلستان بدوزند، افزود: تعلیق پارلمان انگلیس یک افتصاح سیاسی است زیرا تعلیق پارلمان از طرف ملکه انگلیس برخلاف اصول دموکراسی و حمایت نخست وزیر جدید انگلیس، نشان می‌دهد که این‌ها دموکراسی را به سخره گرفته‌اند.



برگزیت انگلیس را به سوی ایالات متحده آمریکا سوق می‌دهد



فلاحتی ادامه داد: نکته جالب این است که دولت‌های غربی به ویژه انگلیس که خود را مهد دموکراسی می‌دانند نظر خود را مقدم بر مردم دانسته‌اند و دیکتاتوری قرن 16 و 17 انگلستان را بازهم در تصمیم اخیر ملکه مشاهده کردیم، این شرایط نشان می‌دهد که از دموکراسی برای فریب عوام استفاده می‌کنند.



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزیت بیشترین مشکل را برای اتحادیه اروپا ایجاد می کند زیرا تاکنون نظام پولی واحدی داشتند و انگلیس کشور قدرتمندی در اتحادیه اروپا بود اما لندن از این پس منزوی‌تر می‌شود و به سوی ایالات متحده آمریکا گرایش پیدا می‌کند.



تاثیر برگزیت بر ایران چه خواهد بود؟



وی افزود: تاثیری که برگزیت می‌تواند بر ایران داشته باشد، چنین خواهد بود که بازی انگلیس برای ایران رو خواهد شد و اگر تاکنون مشت‌آهنین خود را بالبخند مخفی می‌کرد اکنون به صورت آشکار در کنار آمریکا قرار می‌گیرد و روشن‌تر نقش بازی خواهد کرد و چهره استکباری خود را برای کشورهای دیگر از جمله ایران نشان می‌دهد.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزیت تاثیری بر روابط اقتصادی و سیاسی ایران با اتحادیه اروپا نخواهد داشت اما توانایی های دیپلماتیک ایران را افزایش می دهد زیرا انشقاقی که بین اروپایی‌ها ایجاد شده اگر با هوشیاری دیپلماتیک ایران همراه شود، می‌توانیم به نتایج مناسبی به خصوص در حوزه اقتصادی دست پیدا کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 287380
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار