خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/28 - 16:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بت کلیا:

تعلل در تصویب لوایح محیط زیستی به صلاح کشور نیست/ مجلس سریع‌تر لایحه حمایت از محیط‌بانان را تصویب کند

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس از مجلس خواست سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان را تصویب کند.

یوناتن بت کلیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تعلل و سهل انگاری در تعیین تکلیف لایحه حمایت از محیط بانان در شان مجلس نیست، گفت: با توجه به خطرات زیادی که از ناحیه شکارچیان غیرمجاز محیط‌بانان را تهدید می‌کند مجلس باید هر چه سریع‌تر بررسی این لایحه را در دستور کار قرار دهد.



تعلل در تصویب لوایح محیط زیستی به صلاح کشور نیست



نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعلل در تصویب لوایح محیط زیستی به صلاح کشور نیست، افزود: مسیر بررسی لوایح محیط زیستی در مجلس باید به تندی پیش رود و نمایندگان نباید در تصویب لوایح مهمی مانند حمایت از محیط‌بانان تعلل کنند.



وی با یادآوری اینکه محیط‌‌‌بانان مظلوم ترین قشر جامعه هستند، ادامه داد: متاسفانه محیط بانان برای حفاظت از جان خود با خلاء های قانونی روبرو هستند و این موضوع باعث شده شکارچیان غیرمجاز با قساوت قلب جان این قشر مظلوم را فدای سودجویی خود کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: بر اساس این لایحه مذکور محیط بانان مانند نیروهای مسلح در صورت استفاده از سلاح مورد حمایت های مختلف قضایی و درمانی قرار می‌گیرند از آنجایی که جان محیط بانان به دلیل خلاء های قانونی در معرض تهدید قرار دارد می طلبد لایحه مذکور سریع تر در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.



مجلس و دولت نباید مشکلات محیط بانان را نادیده بگیرند



بت کلیا با بیان اینکه مجلس و دولت نباید مشکلات محیط بانان را نادیده بگیرند، ادامه داد: تعداد محیط بانان جوابگوی حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش نیست و باید به استاندارد نزدیک شود همچنین حقوق و دستمزد آنها باید همانند کارمندان دولت باشد؛ در واقع محیط‌بانان دو برابر کارمندان کار می‌کنند اما متاسفانه نصف آنها حقوق و دستمزد دریافت می کنند در این رابطه مشکلات اجتماعی، معیشتی، قضایی آنها باید در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.



عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: میزان مجازات متعدیان به محیط زیست و شکارچیان غیرمجاز باید به گونه ای باشد که هیچ شکارچی غیرمجازی جرات تیراندازی به محیط بانان را نداشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 264658
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار