خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/19 - 11:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شیویاری:

تعزیرات به موضوع افزایش قیمت ماسک‌های فیلتردار ورود کند/ ضرورت برخورد قاطع با فرصت‌طلبان

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از وزارت صمت و سازمان تعزیرات خواستار ورود به موضوع کمیاب‌شدن و افزایش قیمت ماسک‌های فیلتردار شد و گفت: باید تمهیدات مناسب اتخاذ شود تا با کمبود لوازم و تجهیزات مقابله با کرونا مواجه نشویم.

یعقوب شیویاری در گفت و‌گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به کمیاب‌شدن و افزایش قیمت ماسک‌های فیلتردار، گفت: باید با سودجویانی که از فضای ملتهب جامعه سوء‌استفاده می‌کنند به صورت قاطع برخورد کرد.











یعقوب شیویاری


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: وزارتخانه‌های صمت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تعزیرات باید به موضوع کمیاب‌شدن و افزایش قیمت ماسک‌های فیتلردار ورود و سودجویان و افراد فرصت طلب را شناسایی و با آنها برخورد جدی کنند البته کمیسیون بهداشت هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.



وی ادامه داد: در شرایط فعلی که ویروس کرونا به دغدغه تمامی کشورها تبدیل شده باید تمهیدات مناسب اتخاذ شود تا با کمبود لوازم و تجهیزات مقابله با این ویروس مواجه نشویم؛ ماسک‌ها باید شاخص و استانداردهای مناسب را داشته باشند و کارخانجات باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.



نماینده مردم میانه در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مبادی ورودی کشور تحت کنترل است و وزارت بهداشت آمادگی لازم را برای مقابله با ویروس کرونا دارد، افزود: بر اساس گزارش‌ها تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کشور مشاهده نشده و دانشجویان ایرانی مقیم چین که به کشور برگشتند در قرنطینه هستند.



بیشتر بخوانید:





شیویاری یادآور شد: همچنین بر اساس گزارش‌های واصله؛ سازمان پدافند غیرعامل کشور با همکاری برخی از موسسات دانش‌بنیان داخلی مجموعه اقداماتی را برای تحقیق و بررسی هرچه بیشتر روی منشاء بیماری و تلاش برای کشف پادتن و واکسن آغاز کرده که به اطلاع مردم خواهد رسید.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: باید آموزش‌های لازم به طور مرتب از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به مردم ارائه شود زیرا هر اندازه که سواد بهداشتی جامعه افزایش یابد به همان اندازه می‌توان با ویروس کرونا مقابله و از ورود و شیوع آن در کشور جلوگیری کرد.



وی یادآور شد: هر چند نمایندگان در حال حاضر در حوزه‌های انتخابیه هستند اما کمیسیون بهداشت به طور مرتب وضعیت کرونا و اقدامات انجام شده برای مقابله با آن را از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری و رصد می‌کنند؛ انتظار می‌رود با تلاش‌‌های کشور چین و سایر کشورها این ویروس به زودی مهار شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295209
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار