خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/26 - 13:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی تشریح کرد:

تشدید تحرکات نظامی آمریکا در عراق / شکایت عراق از آمریکا به سازمان ملل خواسته مردم و دولت این کشور است

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید تحرکات نظامی آمریکا در عراق تاکید کرد: حشد شعبی و حزب‌الله عراق هدف برنامه‌ریزی واشنگتن است و تمامی صحنه سازی ها برای بهانه جویی در راستای حمله به این دو هدف انجام می شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره حملات اخیر به پایپاه آمریکایی در عارق و اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا درباره مسئولیت این حملات گفت:  مشخصا حملات اولیه به پایگاه التاجی با برنامه ریزی خود آمریکا انجام شد تا بهانه ای برای تشدید رفتارهای نظامی آمریکا در عراق باشد.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این که آمریکا به هر بهانه ای پایگاه های حشدالشعبی و حزب الله عراق را هدف قرار می دهد مشخص است که اهداف واقعی این سناریوسازی ها چیست.



وی افزود:آمریکا نمی‌تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی را با فرار به جلو بر عهده دیگران بگذارد.



عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید تحرکات نظامی آمریکا در عراق تاکید کرد: حشد شعبی و حزب‌الله عراق هدف برنامه‌ریزی واشنگتن است و تمامی صحنه سازی ها برای بهانه جویی در راستای حمله به این دو هدف انجام می شود.سلیمی درباره پشت پرده این حملات گفت: اطلاعات نشان می‌دهد که تجهیزات  نظامی از طریق فرودگاه نظامی نزدیک به فرودگاه بغداد در اختیار پایگاههای آمریکایی در عراق قرار گرفته است و آمریکایی‌ها خود را از عراقی‌ها در داخل پایگاه التاجی جدا کرده اند.



سلیمی خاطرنشان کرد: تجاوز نظامی اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی و ارتش عراق خشم و انزجار ملت، دولت و پارلمان و گروه‌های سیاسی مختلف را به دنبال داشته است  و در همین راستا دولت عراق علاوه بر احضار سفیران آمریکا و انگلیس، از اشغالگران به شورای امنیت و سازمان ملل شکایت کرد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پایگاه التاجی در شمال بغداد روز شنبه 24 اسفند با بیش از 30 موشک هدف حمله قرار گرفته است که در جریان آن تعدادی از نظامیان آمریکایی زخمی شدند و خسارت‌های مادی نیز به این پایگاه وارد شد.  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حال دو تن از مجروح آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه التاجی را وخیم توصیف کرده بود.  پایگاه التاجی  پیش از این حمله نیز هدف حمله موشکی قرار گرفته بود که در جریان آن دو نظامی آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند. در پی این حمله آمریکا بدون ارائه مدرکی انگشت اتهام را به‌سمت حشد شعبی و حزب‌الله عراق نشانه رفت و مواضع حشد و ارتش عراق را هدف حملات هوایی خود قرار داد.



پایان پیام

  • کد خبر : 296071
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم