خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/13 - 11:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
کوهکن:

تروریستی خواندن حزب الله پروژه ای آمریکایی- صهیونیستی است / آلمان ها در سیاست خارجی مستقل نیستند

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی اقدام آلمان در تروریستی اعلام کردن حزب الله لبنان را طرحی آمریکایی - صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد: اقدام اخیر آلمان نشان داد که در سیاست خارجی مستقل نیستند.

محسن کوهکن ریزی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با خصمانه خواندن اقدام دولت آلمان در قرار دادن نام حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی گفت: واقعیت امر آن است که اگرچه دولت های اروپایی در مراودات رو در رو وانمود می کند در تدوین و اجرای سیاست های خود به ویژه در سیاست خارجی مستقل هستند اما در دنیای واقعی عملکرد آنها به گونه ای دیگر است.



نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اقدام آلمان در تروریستی اعلام کردن نام حزب الله لبنان را تحت تاثیر و فشار آمریکایی‌ ها دانست و افزود: همه به خوبی می دانند که حزب الله لبنان تنها از تمامیت ارضی، حیثیت و شرف مردم لبنان دفاع می کند، در چنین شرایطی وقتی دولت آلمان دست به چنین اقدامی می زند به راحتی بیانگر وجود لایه های درونی و پنهان حاکم بر سیاست خارجی آلمان ها است.



وی با یادآوری اقدامات خصمانه دولت وقت آلمان در زمان جنگ تحمیلی، ادامه داد: آلمان ها در دوران دفاع هم همین رویه را داشتند به طوریکه شاهد بودیم مقامات این کشور جنگ افزارهای مرسوم و معمولی به صدام نمی فروختند بلکه مواد اولیه و تکنولوژی ساخت بمب های شیمیایی را در اختیار صدام می‌گذاشتند، با چنین سابقه ای رفتار اخیر دولتمردان این کشور در قبال حزب الله چندان جای تعجب ندارد.



کوهکن با بیان اینکه اقدام اخیر دولت آلمان در تروریستی اعلام کردن حزب الله ادعای مستقل بودن سیاست خارجی این کشور را زیر سوال برد تاکید کرد: این اقدام آلمان‌ها نیات و لایه‌های پنهانی حاکمیت در این کشور را رو کرد تا دیگر نتوانند ادعای مستقل بودن در تبیین سیاست های خارجی خود را مطرح کنند.



عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همراهی و هماهنگی دولت آلمان با آمریکا در تروریستی اعلام کردن نام حزب‌الله افزود: از سوی دیگر اقدام آلمان‌ها نشان از نوعی چسبندگی و وابستگی به صهیونیست ها دارد که در این ماجرا به طور کامل بروز و ظهور کرد. واقعیت آن است که آمریکا و غرب به خوبی می‌دانند که حزب الله لبنان تنها جریانی است که قادر به ایستادگی در مقابل بلند پروازی و تجاوزهای صهیونیست ها  خواهد بود بنابراین به دنبال فشار بر مجموعه مقاومت هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297260
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار