خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/03 - 20:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت‌پیشه با اشاره به کاهش قیمت نفت:

ترامپ گرفتار در باتلاق نفتی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون در آمریکا ترامپ را رئیس جمهوری می شناسند که معمولاً بحران را ایجاد می‌کند اما برای مدیریت بحران تدبیری ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کاهش قیمت نفت، اظهار داشت: واقعیت قضیه این است که سیاست اعلامی ترامپ از ابتدا شکست هرگونه رویکرد اتحادیه‌ای در دنیا با محوریت منافع ملی آمریکا بوده است؛ یعنی یکی از راهبردهای آمریکا این بوده که منافع ملی آمریکا در راس همه مناسبات باشد که ترامپ نیز این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این راهبرد ترامپ این است که هرگونه مناسبات اتحادیه‌ای شکسته شود، اتفاقی که در خصوص کاهش قیمت نفت رخ داده بخشی از همین راهبرد است که در حال شکسته شدن نظم گذشته بازار جهانی نفت است و با سیاست ترامپ این کار صورت می‌گیرد.



وی افزود: شکسته شدن نظم بازار جهانی نفت نیز همچون سایر برنامه‌های ترامپ علاوه بر آسیب به کشورهای نفتی، متوجه آمریکا نیز می‌شود، کشورهای نفتی به دلیل شرایط خاصی که داشتند به ویژه با حضور بازیگری به نام عربستان اکنون آسیب جدی می‌بینند.



فلاحت پیشه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون از بازار نفت کنار گذاشته شده است، افزود: مشکلات امروزه آمریکا در حوزه انرژی برای ترامپ هم قابل پیش‌بینی نبود، اکنون برای اولین بار در تاریخ ذخایر استراتژیک نفت آمریکا علیه منافع این کشور شده است.



نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها همواره نفت خود را ذخیره می کردند تا اگر بحرانی شکل گرفت، بتوانند با تزریق نفت به بازار، تعادلی را ایجاد کند که این استراتژی آمریکا بر اساس تجربه‌های سخت است آمریکا در دهه‌های گذشته ایجاد شده است.



وی با بیان اینکه آمریکا به این برنامه به عنوان یک راهبرد سیاسی نگاه می‌کرد، افزود: در سال‌هایی که کشورهای عربی به دلیل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به آنها نفت نمی‌فروختند، آمریکایی ها دچار مشکل شدند و به همین جهت به دنبال ذخیره نفت بودند.



فلاحت پیشه با بیان اینکه قیمت نفت برای اولین بار منفی شده است، اظهارداشت: امکان دارد بخش انرژی آمریکا دچار مشکل شود، آمریکایی خود را با نفت شل به خودکفایی رسانده بودند و عملاً آمریکایی‌ها صرفه تولید نفت را در کشور خود به یک راهبرد تبدیل کرده بودند اما اکنون تولید نفت در آمریکا صرفه ندارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت نفت و انرژی آمریکا با ورشکستگی مواجه شده است، بیان کرد: ترامپ سیاست خود را در حوزه نفت اجرایی کرد اما مانند سایر موضوعات نتوانست عواقب آن را مدیریت کند اکنون در آمریکا ترامپ را رئیس جمهوری می شناسند که معمولاً بحران را ایجاد می‌کند اما برای مدیریت بحران تدبیری ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 297051
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار