خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/27 - 16:01
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : صحن
یوسف نژاد قرائت کرد:

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:



- تذکر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و خنداب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تسریع در توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ایمنی بین مردم استان مرکزی جهت رسیدگی به شیوع ویروس کرونا.



- تذکرعلیرضا سلیمی نماینده محلات به وزیر جهاد کشاورزی؛ علت عدم تخصیص سهمیه ذرت و سویا به مرغداران و دامداران استان مرکزی.



- تذکر محمود صادقی و 14 تن از نمایندگان به وزیر امور خارجه؛ نظارت و توجه بیشتر به اظهارات غیر عزتمندانه سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات خارج از شئون دیپلماتیک سفیرکشور چین.



- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ علت اهدای یک مقطع تحصیلی به اعضای هیات علمی در وزارتخانه های مذکور چیست.



- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر نیرو؛ علت عدم توجه به سوابق افراد در انتصابات، همچنین به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ لزوم توجه به مشکلات اساسی شرکت دخانیات.



تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ علت عدم تامین به موقع امکانات بیمارستانی و حفاظت شخصی شبکه بهداشت و درمان در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا. همچنین به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم رسیدگی به وضعیت گسترده مدیریت راه های کشور و عدم اجرای پروژه های بین شهری؛ همچنین به وزیر نفت لزوم رسیدگی به وضعیت گازرسانی در استان آذربایجان غربی و رانت در پیمانکاری پروژه های گازرسانی در استان های کشور، همچنین به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ لزوم رسیدگی به ضعف عملکرد و عدم انجام وعده های شرکت خانه سازی کشور. همچنین به وزیر دادگستری؛ علت عدم رعایت برخورد مناسب با ارباب رجوع در سازمان تعزیرات حکومتی. همچنین به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ علت عدم اجرای عدالت در تعیین دستمزد کارگران در سال 99. همچنین به وزیر نیرو؛ لزوم رسیدگی به سوءمدیریت آب کشاورزی و ستاد احیای دریاچه ارومیه و همچنین به ریاست جمهوری؛ در خصوص علت عدم اجرای قانون در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری همانند شاغلان. همچنین به ریاست جمهوری؛ علت عملکرد ضعیف دولت در رابطه با مواجهه با ویروس کرونا و واگذاری این مسئولیت مهم در ابعاد گسترده به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چیست. همچنین به ریاست جمهوری؛ علت بی توجهی به بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی، دامداری و مرغداری کشور چیست.



تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مایحتاج روزمره مردم و افزایش نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی به منظور کاهش قیمت ارزاق و کالاهای اساسی خصوصا حبوبات، برنج و میوه به ویژه در شرایط اقتصادی نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان. همچنین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ در حالی که از آغاز سال 99 نزدیک به 3 هفته می گذرد علت عدم تعیین دستمزد 14 میلیون کارگر ایرانی و نگرانی جامعه کارگری و بلاتکلیفی کارفرمایان چیست. همچنین به وزیر راه و شهرسازی؛ رشد شتابان قیمت مسکن انتظار متقاضیان خرید را طولانی تر و نگرانی مستاجران را بیشتر کرده است. لازم است با اقدامات عملی از جمله اعطای تسهیلات و مشوق های ساخت و ساز رشد قیمت مسکن را متوقف کرد.



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه، برخوار به رئیس جمهور: لزوم کاهش سود وام مصوب به خانواده‌های مشمول دریافت یارانه از 12 درصد به 4 درصد با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده.



- تذکر سیدتقی کبیری نماینده خوی، چایپاره به وزیر بهداشت: تسریع در پرداخت مطالبات کادر درمان و اقدام جدی در جذب نیروهای طرحی و شرکتی برای کاهش فشار از کادر درمان. همچنین تذکر به ریاست جمهور: لزوم افزایش 40 الی 50 درصدی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری همانند شاغلان. همچنین در تذکر دیگر به رئیس جمهور: چرا برخی از کسبه از جمله تاکسیرانان، دستفروشان و اصناف از حمایت دولت برای جبران ضرر و زیان کرونا برخوردار نیستند . همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: لزوم صدور دستور لازم برای حذف آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان برای افراد فعال نهضت سوادآموزی و جذب پیمانی آنها.



- تذکر عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین، خور، بیابانک به وزرای اقتصاد و دارایی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی: تسریع در رسیدگی معیشت کسانی که در اثر کرونا هیچ درآمدی حتی برای تأمین مایحتاج خود به دست نیاورده‌اند. همچنین تذکر به وزرای کار، تعاون، رفاه اجتماعی و صمت: لزوم پیگیری مشکلات ناشی از کرونا برای برخی از کارگران.



- تذکرسیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تسریع در پرداخت مطالبات کادر پزشکی و پرستاری خصوصاً دانشگاه علوم پزشکی شاهرود. همچنین تذکر به رئیس جمهور: چه زمانی نابسامانی در وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین نهاده‌های دائمی پایان می‌یابد.



- تذکر حبیب اله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند به وزیر نفت: چرا در خصوص افزایش سهمیه و کاهش قیمت بنزین در نقاط فاقد گاز اقدام جدی صورت نمی‌گیرد. همچنین تذکر به وزیر کشور: چرا فاصله‌گذاری اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان ناقص اجرا شده است. همچنین تذکر به رئیس جمهور: بر اساس چه شواهدی و شرایطی سیستان و بلوچستان را از نظر شیوع کرونا منطقه سفید اعلام کردید زیرا این موضوع برخلاف واقعیت بوده و اعتراض مردم را رقم زده است.



- تذکر سیدهادی بهادری نماینده ارومیه به وزیر راه: تسریع در حفاری تونل قطعه 3 آزادراه ارومیه به تبریز.



- تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزرای اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی: تسریع در رسیدگی به زلزله زدگان آذربایجان غربی که در سال گذشته آسیب دیدند. همچنین تذکر به وزیر کار: تسریع در تصمیم‌گیری در مورد دستمزد سال 99 کارگران با توجه به مبلغ دو میلیون و 800 هزار تومانی پیش‌بینی شده به عنوان حقوق پایه. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم بازنگری و تعیین تکلیف دستمزد کارگران در سال 99 با توجه به تورم و رکود.



- تذکربهروز بنیادی نماینده کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، کوهسرخ به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی و جبران خسارت تگرگ فروردین ماه به محصولات کشاورزان خصوصا باغ انگور. همچنین عدم پرداخت مطالبات کامل زعفران کاران کشور باید پیگیری شود.



- تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات، دلیجان به رئیس جمهور: توضیح در مورد نحوه توزیع یک میلیارد دلار اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی و 75 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در شرایط کنونی.



- تذکرسیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان، آران بیدگل به رئیس جمهور: لزوم تعیین تکلیف وضعیت حقوقی ایثارگران در سال 99 و پرداخت بیمه آنها. همچنین لزوم افزایش حقوق فصل 10 قانون خدمات کشوری برای فرهنگیان در سال 99.



- تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر به رئیس جمهور: لزوم توجه به وضعیت استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه از نظرشیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند.



- تذکر علی بختیار نماینده گلپایگان، خوانسار به رئیس جمهور: لزوم پرداخت منابع پیش‌بینی شده در بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان.



- تذکرسیدحمایت میرزاده نماینده گرمی به رئیس جمهور: علت عدم اعمال ضریب افزایش حقوق فصل 10 قانون خدمات کشوری خصوصا برای فرهنگیان و حذف رتبه‌بندی چیست.





- تذکر محمد ابطحی نماینده خمینی‌شهر به ریاست جمهوری؛ لزوم تفویض اختیار کل امور مالیاتی استان ها برای شناسایی مودیانی که فرار مالیاتی داشته‌اند، به نحوی که رانت خواران و وابستگان به کانونهای ثروت و قدرت نتوانند خللی در اخذ مالیات ایجاد کنند تا بتوانند حقوق میلیاردی خزانه  را واریز کنند.



- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به ریاست جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ پایه حقوق کارگران سال ۹۹ خلاف عدالت اجتماعی است. حقوق آنها به میزان حداقل حقوق سایر کارکنان دولت مصوب شود.



- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ علت عدم افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۹۹ مطابق تکالیف قانونی و متناسب با تورم واقعی کشور چیست.



- تذکر رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار به وزیر کشور؛ تسریع در کمک‌رسانی و توجه به خسارات فراوان ناشی از سیل در تاریخ ۴ فروردین ۹۹ شهرستان های سبزوار که حتی روستاهای این حوزه را آب برده و ستاد بحران تا کنون هیچ عمل مثبتی انجام نداده است.



- تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان به وزیر کشور؛ توضیح در مورد برخی انتصابات در استان مرکزی که شایعه مهندسی انتخابات ریاست جمهوری آینده را به ذهن متبادر می کند.



- تذکر علی بختیار نماینده گلپایگان به رئیس جمهور؛ عدم اجرای قانون سود و جریمه مرکب تسهیلات توسط بانک های سپه، قوامین و مهر اقتصاد چیست؟، همچنین تذکر به رئیس جمهوری لزوم شیفت بندی فعالیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا. ادارات در شیفت صبح و فروشگاه ها در شیفت عصر فعالیت کنند.



- تذکر هادی قوامی نماینده اسفراین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص دستور حذف آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دهندگان سواد آموزی و جذب آنها به صورت پیمانی، همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی پرداخت خسارت سرمازدگی باغات و زراعات شهرستان به مبلغ هزار و صد میلیارد ریال.



- تذکر منصور مرادی نماینده مریوان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش و ریاست برنامه و بودجه کشور؛ دلیل عدم اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق فرهنگیان به صورت کامل چیست؟



- تذکر سکینه الماسی نماینده کنگان دیر و جم به رئیس جمهور طی چند روز گذشته آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی در اقدامی ناشایست و به دور از آداب معاشرت در سخنرانی رسمی و در مقابل خبرنگاران و دوربین‌های خبری نام شهرستان تاریخی کنگان که نامی بلند در تاریخ تجارت دریایی کهن است را با تمسخر به زبان جاری کرد.



- تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به زنگنه وزیر نفت در خصوص شیوه نادرست مدیریت نیروی انسانی در شرکت پخش فرآورده های نفتی استان آذربایجان غربی.



- تذکر محمود صادقی نماینده تهران به همراه ۲۸ نفر نمایندگان به شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی چرا شورای عالی کار بر خلاف ماده ۴۱ قانون کار و بدون امضای نمایندگان کارگران حداقل دستمزد را بسیار کمتر از میزان تورم سالانه تعیین کرده است.



- تذکر محمود صادقی نماینده تهران به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به ریاست جمهوری؛ چرا قانون مدیریت بحران مصوب ۲۳ مرداد ۹۸ مجلس شورای اسلامی را اجرایی نمی کنید؟



- تذکر اقبال محمدی و احمد علیرضا بیگی نمایندگان تبریز و رامهرمز به ریاست جمهوری؛ بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت و کنترل به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور و تشکیل شورای عالی مدیریت بحران که وظایف و اختیارات و اعضای آن در ماده ۶ فصل دوم قانون مدیریت بحران بیان شده است.




  • کد خبر : 296807
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار