خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/09 - 15:09
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : صحن
وکیلی قرائت کرد؛

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت،  محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل قرائت کرد:



تذکر علیم یارمحمدی نماینده زاهدان و حسینعلی شهریاری  به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم نظارت و جلوگیری از افزایش تصادفات ریلی جاده ای از شمال تا جنوب کشور.



تذکر پروانه مافی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر کشور؛ جلوگیری از تخلفات کشوری و لزوم تسری قانون خدمات کشوری به شهرداری ها.



تذکر علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان به وزیر آموزش و پرورش؛ وضعیت بحرانی و نامناسب آموزش و پرورش خوزستان به علت کمبود قریب به 16 هزار مربی و معلم.



تذکر امیر خجسته نماینده همدان و فامنین به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ لزوم توجه به ساماندهی شرکت های زیر مجموعه و تعیین تکلیف صندوق بازنشستگی کشوری، همچنین تذکر به رئیس جمهور؛ لزوم کرامت انسانی در مجموعه های ریاست جمهوری در عزل و به کارگیری نیروهای جدید.



تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر جهاد کشاورزی؛ جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی و دارو که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد و علت عدم حمایت از تولیدات کشاورزان و کاهش شدید قیمت سیب درختی.



تذکر اصغر سلیمی نماینده سمیرم به وزیر آموزش و پرورش؛ چرا برخی مصوبات مجلس و آئین نامه هیات وزیران جهت آموزش یاران نهضت سوادآموزی بدون آزمون ورودی و طی دوره آموزشی و رسیدن به حدنصاب مربوطه به صورت حق التدریس به کار گرفته شده اند.



تذکر علی اکبری نماینده شیراز به وزیر امور اقتصاد و دارایی، بازنگری به اصرار بر تصمیم اتخاذ شده پیرامون سود شرکت های فرابورسی که موجب زیان و نگرانی سهامداران جزء شده است.



تذکر علی اکبری، سیدعلاءالدین خادم، اکبر رنجبرزاده به رئیس جمهور؛ چرا در تصویب و ابلاغ قیمت تضمینی و عادلانه گندم برای سال زراعی تاخیر صورت می گیرد.



تذکر سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه مجمع نمایندگان تهران به وزیر کشور؛ رسیدگی فوری برای جلوگیری از خشک شدن درختان جنگل چیتگر در منطقه 22 تهران.



تذکر الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت به رئیس جمهور؛ علت عدم جبران خسارات سد سیمره در سیل فروردین سال 1398.



تذکر شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر به وزیر نیرو؛ لزوم جلوگیری از انتقال آب های استان کرمانشاه و اورامانات به استان های دیگر، همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: علت بی توجهی به جاده های روستایی و محورهای اصلی در حوزه اورامانات.



تذکر اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به همراه علی اصغر یوسف نژاد، محمدعلی وکیلی ، احمد امیرآبادی فراهانی و احد آزادی خواه  به وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت جذب آموزگاران بسته های حمایتی حق التدریس و قرارداد مستقیم.



تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر آموزش و پرورش؛ در راستای اقتصاد مقاومتی و لزوم اقدام به اقتصادی کردن اردوگاه های آموزش و پرورش، همچینن تذکر به وزیر اطلاعات؛ تقسیمات کشوری و اجرای عدالت محورانه آن در همه استان ها و اعلان هرچه زودتر تعیین تکلیف حوزه تقسیمات کشوری.



تذکر علی ساری نماینده اهواز و باوی به وزیر اقتصاد و دارایی؛ علت عدم توزیع جمعیتی مالیات بر ارزش افزوده در استان خوزستان.



تذکر احمد بیگدلی نماینده خدابنده به رئیس جمهور؛ علت به کارگیری نیروهای حالت اشتغال در بنیاد شهید و امور ایثارگران.



تذکر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و آران بیدگل به رئیس جمهور؛ چرا بحث بیمه تکمیلی ایثارگران و جانبازان و خانواده های شهدا حل نمی شود.



تذکر سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر به وزیر نیرو؛ تسریع در بهسازی و بازسازی دیواره های حفاظتی و ساحلی و همچنین لایروبی رودخانه کشکان.



تذکر مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به رئیس جمهور؛ علت کاهش تعرفه واردات چای از 20 درصد به 5 درصد، همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت عدم تخصیص برنج های وارداتی مازاد در گمرک.



تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر کشور؛ از آن جا که وزارت کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور بر تمامی وزارتخانه ها نظارت می کند جهت رعایت عفاف و حجاب است چرا به وظیفه خود عمل نمی کند، همچنین تذکر به وزیر ورزش و جوانان؛ چرا وزارت ورزش و جوانان شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی حداکثر تا پایان شهریورماه 98 فراهم نکرده است.



تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم، بهارستان به وزیر آموزش و پرورش؛ علت عدم استقرار آموزش و پرورش در شهر جدید پرند.



تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک و البرز به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم دستور عاجل برای جلوگیری از فروش مهندسی شده و غیرقانونی صنایع بالادستی.



تذکر نظر افضلی نماینده نهبندان و سربیشه به وزیر راه و شهرسازی؛ مدت 6 ماه است که بر اثر سیل جاده نهبندان- شهداد مسدود می باشد چرا اقدامی در جهت بازگشایی انجام نمی شود.



تذکر علیرضا محجوب نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و نادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر صنعت؛ اجرای قانون حمایت از صنایع در مورد شرکت های خصوصی سازی شده مانند هپکو و نیشکر هفته تپه.



تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر اقتصاد و دارایی؛ تسریع در تثبیت بازار پایه بورسی و تذکر به رئیس جمهور و وزیر دفاع؛ تسریع در ساخت هواپیمای تولید داخل.

تذکر احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان به رئیس جمهور؛ دستور تسریع در رسیدگی به وضعیت جانبازان در تامین دارو، درمان و پرستاری به ویژه جانبازان 70 درصدی، همچنین تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی؛ تسریع در اتخاذ تدابیر لازم در بازار پایه فرابورس.



تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به رئیس جمهور؛ صدور دستور لازم برای تسهیل و رفع موانع گمرکی و تعرفه مبادی کشورهای همسایه به ویژه کشور عراق جهت صادرات محصولات مازاد کشاورزی، همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی؛ عدم پاسخگویی جنابعالی به تذکر مورخ 4/4/98 در خصوص رفع مشکل قرارداد بازرسان ادارات کار.



تذکر سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین و پیشوا به وزیر نیرو؛ علت عدم اجرای قانون ایثارگران مبنی بر ادامه اشتغال تا 35 سال، همچنین تذکر به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ علت عدم توجه به بیت المال به ویژه امکانات و دارایی های اتکا با وجود تذکرات مکرر.



تذکر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد، باخرز به وزیر نیرو؛ کمبود شدید اعتبارات آبرسانی روستایی در شهرستان های تربت جام، پایباد، باخزر و صالح آباد.



تذکر حسین نیاز آذری نماینده بابل به رئیس جمهور؛ لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت صادرات مرکبات با توجه به شروع زمان برداشت آن، همچنین تذکر به وزیر بهداشت و درمان؛ با توجه به تامین اعتبار و اهدای زمین برای ساخت کلینیک ویژه تخصصی در بخش لاله آباد.



تذکر محمدرضا نجفی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر به وزیر اقتصاد و دارایی؛ رفع مشکل مشمولان دریافت یارانه که علیرغم استحقاق موفق به ثبت نام نشده اند یا مشمولانی که مبلغ یارانه شان واریز نشده است.



تذکر علی کرد نماینده خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین به وزیر راه و شهرسازی؛ علت بروز حادثه غم انگیز و دلخراش واژگونی قطار مسافربری در محور زاهدان- تهران و عدم توجه به مسائل ریلی کشور.



تذکر محسن علیجانی زمانی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه مجمع نمایندگان استان تهران به وزیر کشور؛ چرا شهرداری ها برای پلمپ مغازه ها و واحدهای ساختمانی به جای عمل به مر قانون از بلوک بتنی استفاده می کنند چرا در این شرایط سخت اقتصادی برخورد مناسب تری با مردم و صاحبان اصناف نمی شود، همچنین تذکر به وزیر کشور؛ چرا در ارتقاء روستای سعیدآباد جاجرود شهرستان پردیس به شهر اقدام لازم صورت نمی گیرد./



پایان پیام  

  • کد خبر : 289052
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار