خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/02 - 16:08
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : صحن
رنجبرزاده قرائت کرد:

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (دوشنبه، 2 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.



- تذکر منوچهر جمالی سوسفی و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی به وزیر اقتصاد در مورد آسیب های جدی وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی و تعطیلی واحدها و گرفتار شدن مدیران و مالکین آنها در اثر عملکرد ناصحیح سیستم بانکی و ایجاد مشکلات فراوان از جمله بیکاری، تورم به جای حل مشکل، عملکرد بسیار ضعیف و ناتوانی در مدیریت اداره امور مالیاتی استان گیلان که از چشم وزیر محترم دیده می شود، مردم در مراجعات دچار سرگردانی هستند، اقدام عاجل ضروری است تا این اداره مهم درست اداره شود.



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر صمت، آقای وزیر بی تفاوتی و عدم اراده جدی شما در رفع مشکلات مردم بیشتر از گرانی و تورم لجام گسیخته، مردم را اذیت می کند، صرفا تماشاگر نباشید.



- تذکر خدیجه ربیعی فرادنبه و علی اصغر یوسف نژاد و ناهید تاج الدین به وزیر آموزش و پرورش، تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان



- تذکر ناهید تاج الدین به وزیر اقتصاد و وزیر صمت، جلوگیری از واگذاری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی و اکبر رنجبرزاده به وزیر اقتصاد، ظاهراً فراموش کرده اید که وزیر اقتصاد و متولی مستقیم امور اقتصادی کشور هستید. در این مدت چه اقدامی درخصوص کنترل نقدینگی، کاهش تورم و در یک کلام ساماندهی به اقتصاد کشور و عمل به وعده های زمان اخذ رأی از مجلس کرده اید.



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی، علی اصغر یوسف نژاد و اکبر رنجبرزاده به وزیر صمت و کار، پوشش بیمه زنان خانه دار و قالیباف در جهت حمایت از زنان به عنوان رکن خانواده و توسعه صنایع دستی و جامعه زنان یک ضرورت است.



- تذکر نصرالله پژمانفربه وزیر ارتباطات، جناب آقای آذری جهرمی در نشست اخیر اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی از انجام تلاش های موفقیت آمیز وزارت ارتباطات برای اجرای سند 2030 در ایران خبر داده اید، چرا این وزارتخانه خلاف نظر رهبری به دولت، مبنی بر توقف سند 2030 عمل می کند، و تذکر درخصوص اینکه با توجه به افزایش اختلالات آنتن دهی در تلفن های همراه در سطح استان، تذکر دادستان به اپراتورها برای رفع اختلالات با حضور زائران میلیونی در طول سال، چرا وزارت ارتباطات اقدام جدی در حل مشکل نمی کند.



- تذکر جواد کاظم نسب الباجی به وزیر نیرو، استرداد وجوه واریزی و چک های دریافتی بابت حقابه کشت پاییزه به کشاورزان



- تذکر بیت الله عبداللهی به وزیر ارتباطات، چرا قوانین مصوب در مورد قراردادهای کارگزاران مخابرات عملی نمی شود و آنها را علیرغم وجود قانون نگران و از حق و حقوق خود محروم ساخته است.



- تذکر بیت الله عبداللهی به رئیس جمهور، خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به گرانی های اخیر، افزایش حقوق سال 98 در مورد کارگران و کارمندان و بازنشستگان سریعاً عملی شود، تذکر به وزیر ورزش و جوانان درخصوص اینکه اجازه ندهید حق و حقوق تیم قهرمان تراکتورسازی که مورد علاقه میلیون ها آذربایجانی و ایرانی است، با ناداوری، شرط بندی و احیاناً تبانی ضایع شود و موجب نگرانی و عکس العمل طرفداران شود.



- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به وزیر صمت، چرا علی رغم وجود تولید کننده‌های معتبر در زمینه تولید جعبه فرمان و پمپ فرمان هیدرولیک پراید و تیبا در ایران  مخصوصاً خراسان رضوی و اخذ دستور وزیر در خصوص اقدام این موضوع هنوز واردات از چین انجام می‌شود؟ این در حالیست که قیمت خرید این اقلام از طریق واردات بسیار بالاتر از قیمت تولید کننده‌های داخلی که این موضوع لطمات بسیار سنگینی به صنعت قطعه سازی کشور و صنایع موجود در مشهد و خراسان رضوی را در پی دارد.



- تذکر محمد قمی نماینده پاکدشت به رئیس جمهور، جلوگیری از تبعیض‌های ناروا و رعایت عدالت در کشور، تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رسیدگی به وضعیت و بهبود ورزشگاه کارگران پاکدشت، تذکر به وزیر صمت، جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و افزایش بیکاری، تذکر به وزیر آموزش و پرورش، تعیین و تکلیف معلمین قراردادی و شرکتی و پرداخت معوقات معلمین، تذکر به وزیر کشور: رسیدگی به خط مرزی پاکدشت و ریل ایوانک- گرمسار.



- تذکر محمد وحدتی هلان نماینده بستان آباد به وزیر ورزش و جوانان، علت عدم رسیدگی فوری و خارج از نوبت به شبهات به وجود آمده در بازی‌های اخیر تیم همیشه قهرمان تراکتورسازی.



- تذکر سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا به وزیر راه و شهرسازی، متأسفانه مدتی است به دلیل برخی مشکلات و بی توجهی مشاور و عدم پیگیری مجدانه شرکت توسعه زیرساخت کار پروژه‌های ملی بهسازی و راه فومن- صومعه سرا پیشرفتی ندارد.



- تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس به وزیر راه و شهرسازی، علت کندی اجرای پروژه روشنایی کمربندی نوشهر – چالوس چیست؟ چه کسی پاسخگوی جانباختگان حوادث این محور به جهت تاریکی مطلق است؟، تذکر به وزیر راه و شهرسازی، علت عدم توجه به جاده پرترافیک مرزن آباد- کلاردشت چیست؟ آیا می‌دانید از حداقل‌ها هم برخوردار نیست؟



- تذکر علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر نیرو، علت قرار دادن تعهدات تحمیلی در فرآیند جذب کارشناسان در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بر خلاف تغییرات تحمیلی بر خلاف قوانین جاری و حقوق شهروندی است و ضرورت اصلاح این رویه نادرست احساس می شود.



- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به رئیس جمهور، چرا به وضعیت استخدامی نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی و شرکت های وابسته رسیدگی نمی‌شود؟



- تذکر سلام امینی نماینده ایلام، ایوان، سیروان و چرداول و ملکشاهی به رئیس جمهور، عدم عدالت در سرکشی از مناطق سیل زده کشور که متأسفانه بازدید از نقاط اصلی آسیب دیده از سیلاب فراموش شده است.



- تذکر سلام امینی نماینده ایلام، ایوان، سیروان و چرداول و ملکشاهی و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به رئیس جمهور، پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم و تعلل مسئولین در جمع‌آوری محصولات کشاورزی در حالیکه نرخ جهانی خرید گندم 2 هزار و 700 تومان به ازای هر کیلوگرم است اما در ایران یک هزار و 700 تومان پیش بینی شده است که ضرورت دارد این نرخ به بالای 2 هزار و 700 تومان افزایش پیدا کند.



- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر نفت، چرا حوادث پیش آمده از اتصال برق و گاز به خانواده‌ها بهای آن پرداخت نمی‌شود؟ تذکر به وزیر کشور، چرا جهت انجام کارهای غیر ضروری از حساب دهیاری‌ها برداشت می‌شود؟ تذکر به وزیر کشور، چرا دستگاه‌های خدمات رسان در روستاها هزینه‌های غیر قانونی از مردم دریافت می‌کنند؟



- تذکر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده فردوس، سرایان، طبس و بشرویه به وزیر راه و شهرسازی، دستور بازگشایی و بازسازی راه اصلی حوزه انتخابیه که متأسفانه به دلیل سیل مسدود شده است.



- تذکر سلام امینی نماینده ایلام، ایوان، سیروان و چرداول و ملکشاهی به وزیر کشور، بعد از زلزله سال ۹۶ لرزش و سر و صدای شبانه در زیر شهر چرداول ادامه دارد که ضرورت دارد این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد.



- تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو به وزیر ورزش و جوانان، ضرورت اهتمام وزارت ورزش و جوانان به جریان قانون و رعایت بی طرفی در ورزش فوتبال به ویژه در ارتباط با تیم تراکتورسازی.



- تذکر علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان به وزیر راه و شهرسازی، لزوم جلوگیری از بکارگیری واگن‌های مسافری بی کیفیت در مسیر ریلی مردم اراک و استان مرکزی به ویژه در مسیر اراک به مشهد که باعث نارضایتی گسترده شده است.



- تذکر قاسم میرزایی نیکونماینده دماوند و فیروزکوه به وزیر راه و شهرسازی عدم توجه بخش مربوط به بازسازی سه راه مهرآباد رودهن با وجود دستور صریح جنابعالی.

  • کد خبر : 278568
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار