خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/14 - 14:35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
پورمختار با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه مجلس:

تخریب هدفمند مجلس دهم برای تصاحب کرسی‌های مجلس یازدهم صورت می گیرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تخریب هدفمند، سازمان یافته و زودهنگام مجلس دهم، گفت: این گروه‌ها درصدد تصاحب کرسی‌های مجلس یازدهم هستند و از عدم تقابل مجلس دهم با دولت گلایه دارند.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه مجلس، گفت: بخشی از این هجمه‌ها و تخریب‌ها را گروهایی مطرح می‌کنند که درصدد کسب کرسی‌های مجلس یازدهم هستند که به صورت هدفمند دست به تهدید و اخریب زدند. این گروه‌ها برای اثبات کارآمدی خود بدون اینکه برنامه ارایه دهند، حمله به مجلس و نمایندگان دوره دهم را آغاز کردند.



انتقاد از هجمه‌های زودهنگام و سازمان یافته علیه مجلس



نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف مجلس چنین هجمه‌هایی علیه نمایندگان را شاهد بودیم، تصریح کرد: متاسفانه تفاوتی در نوع هجمه‌هایی که در این مدت علیه مجلس صورت گرفته را شاهد هستیم مبنی بر اینکه حملات سازمان یافتاته‌تر و زود هنگام است و در کنار آن صدا و سیما نیز همراهی‌هایی دارد.



وی افزود: برخی نیز در این میان به تخریب نمایندگان مجلس پرداختند و به دنبال آن هستند که دوره دهم مجلس را ناکارآمد معرفی می‌کنند، متاسفانه بعضی از نمایندگان کنونی مجلس هم در این گروه قرار دارند و ناخواسته با آنها همراهی می‌کنند در حالی که این نوع هجمهه‌ها قطعا به خود این افراد که عضوی از مجلس دهم هستند هم بر می‌گردد.



حملات سازمان یافته به نفع صاحبان کرسی‌های مجلس یازدهم نیست



پورمختار یادآور شد: فارغ از بررسی عملکرد مجلس باید جایگاه مجلس حفظ شود، جایگاهی که آن را در رأس امور قرار داده و تاکید داشتند که این جایگاه به عنوان ریل گذار و تاثیر‌گذار بر حوزه‌های دیگر حفظ شود لذا حملات سازمان یافته به نفع هیچ کدوم از گروه‌هایی که می‌خواهند در مجلس یازدهم حضور پیدا کنند، نیست.



این نمایده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: در صورت تداوم این تخریب و تهدیدها، ذهن افکار عمومی نسبت به اصل مجلس خدشه‌دار می‌شود و برای مردم دیگر تفاوتی ندارد که چه کسانی در مجلس هستند، تنها ذهن افکار عمومی نسبت به اصل مجلس بدبین می‌شود.



تصویب قانون برنامه ششم توسعه مهم‌ترین گام مجلس دهم



وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس دهم پرکار، فعال و اثربخش بوده است، گفت:  مجلس دهم فهرست بلند بالایی از قوانین داریم که بخشی از آن را دکتر لاریجانی در نطق پیش از دستور عنوان کرد. مجلس قوانین مهم و موثری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به تصویب رسانده است که مهم‌ترین آن قانون برنامه ششم توسعه بود.



پورمختار افزود: مجلس دهم ورود تاثیرگذاری به برنامه ششم توسعه کرد و علی‌رغم کم کاری دولت، لایحه برنامه را بررسی و به عنوان نقشه راه 5 ساله مصوب کرد. نمایندگان در این دوره با صدور بیانیه و قوانین در مخالفت با مواضع دولت آمریکا گام‌های موثری در حوزه سیاسی برداشت. همچنین در حوزه اجتماعی، مسائل مرتبط با خانواده و کودکان و در مسائل قضایی قوانین خوبی را مصوب کرد. مصوباتی نیز برای بهبود کسب و کار، ایجاد امنیت اقتصادی و قوانینی در حوزه کشاورزی تصویب کرده است البته همه این اقدامات نیازمند تبیین و اطلاع رسانی است.



عدم تقابل مجلس دهم با دولت دلیل انتقاد برخی از گروه‌های سیاسی



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه توقع می‌رود اینکه مجلس با دولت تقابل بیشتری داشته باشد و برخی گروه‌ها عدم تقابل را از ایراد اصلی مجلس عنوان می‌کنند و می‌گویند که چرا نمایندگان برخی از وزرا را استیضاح نکرده یا امضاهای خود برای برخی سوال یا استیضاح‌ها پس گرفته شد است. این اقدامات قطعا دلایل مختلفی دارد که در زمان خود توضیح داده می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295061
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار