خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/12 - 14:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهقانی فیروز‌آبادی مطرح کرد

تحکیم روابط انگلیس و آمریکا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، گفت: سیاست‌های انگلیس با این اتفاق به آمریکا نزدیک‌تر می‌شود لذا ایران باید فرصت را مغتنم بشمرد و روابط خود با آلمان و فرانسه را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، مردم بریتانیا بیش از ۳ سال پیش و در جریان یک رفراندوم به خروج از اتحادیه اروپا آری گفتند، رفراندومی که به برگزیت شهرت یافت و در آخرین ساعت ٣١ ژانویه به طور رسمی تحقق پیدا کرد.



کمال دهقانی فیروزآبادی رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه سیاست‌های انگلیس در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تغییری نخواهد کرد، به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت گفت: مواضع و سیاست‌های دولتمردان انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا به سیاست‌های دولتمردان آمریکا نزدیک‌تر خواهد شد.



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط بین ترامپ و جانسون روسای جمهور آمریکا و انگلیس، افزود: رئیس جمهور انگلیس سعی می‌کند سیاست‌های دیکته شده ترامپ را پیگیری کند.



وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران باید فرصت را مغتنم بشمارد و با کشورهای اروپایی که تمایل به حفظ استقلال اروپا دارند مانند آلمان و فرانسه همکاری و ارتباط دو جانبه خود را تقویت کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیری بر مواضع برجامی انگلیس نخواهد داشت بنابراین به نظر می‌رسد که مواضع آنها در مورد برجام با آنچه در حال حاضر هست، تغییر کند.



 دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: ما با توجه به شرایط جدیدی که ایحاد می‌شود باید راه‌های بهتر و پرسودتری را برای تامین منافع ملی خود به کار بگیریم و روش‌ هایی جدیدی را اتخاذ کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 294961
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار