خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 12:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
پورمختار:

تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران صرفا پروپاگاندای رسانه‌ای است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران معنایی ندارد و صرفا پروپاگاندای رسانه ای است.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران، گفت: مسئولان کاخ سفید به دلیل نقش برآب شدن دسیسه های شوم‌شان طی چند سال اخیر از سوی کشورمان عصبانی هستند.



نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در میان اذهان عمومی مردم منطقه به عنوان کشوری شکست خورده محسوب می شوند، اظهار کرد: در واقع آنها داعش را ایجاد کردند تا بتوانند بر منطقه سلطه دائمی داشته باشند اما کشوری مانند ایران با از بین بردن تروریست های تکفیری این نقشه را از بین برد.



وی در خصوص اینکه چرا در لیست تحریمی جدیدی آمریکا اسامی ایرانی و عراقی دیده می شود، ادامه داد: بدون شک مقامات کاخ سفید درصدد ایجاد شرایطی برای حضور دائمی در عراق بودند اما کشورمان با شفاف سازی نسبت به خیانت ترامپ علیه مردم این کشور، نقشه یاد شده محقق نشد.



این نماینده مردم در مجلس دهم در این زمینه تصریح کرد: حتی می توان یادآور شد پارلمان این کشور قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن نظامیان آمریکایی باید از خاک این کشور خارج شوند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید اذعان کرد امروزه شاهد اجرای تحریم ها و تهدیدهای یکجانبه و ظالمانه سختی علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم از این سو صحبت از تحریم جدید معنایی ندارد و صرفا پروپاگاندای رسانه ای است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تحریم جدید آمریکا ۱۵ فرد و ۵ نهاد مرتبط با ایران را شامل می‌شود و واشنگتن مدعی شده این تحریم‌ها مرتبط با مبارزه با تروریسم است.



این تحریم‌ها دقیقا پس از نامه هشت کشور از جمله روسیه و چین به سازمان ملل صورت می‌گیرد که طی آن به  تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» تاکید شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297645
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار