خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 12:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی با اشاره به تحریم ستاد بازسازی عتبات عالیات:

تحریم‌های اخیر خزانه‌داری آمریکا تاثیری بر اقتصاد داخلی ایران ندارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد تحریم های اخیر آمریکا علیه کشورمان تاثیری بر اقتصاد داخلی ندارد از این رو جای نگرانی نیست.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران، گفت: ترامپ و هیات صهیونیستی حاکم بر آمریکا نقشه های متعددی برای پیروزی در انتخابات آینده‌شان دارند از این رو اقدامات سیاسی مختلفی انجام می دهند تا افکار عمومی کشورشان را دچار سردرگمی کنند.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایالات متحده با اعمال تحریم های مختلف می خواهد خودش را قدرتمند نشان دهد، اظهار کرد: در حالی که می توان اذعان کرد این تحریم ها ظاهری و لفظی است.



وی با بیان اینکه اعمال تحریم های اخیر ایالات متحده جای نگرانی ندارد، ادامه داد: به عنوان مثال در این تحریم ها ستاد بازسازی عتبات عالیات مورد هجمه ترامپ و مقامات وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته در حالی که این مجموعه تاثیری بر اقتصاد داخلی ندارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره مورد تحریم ایالات متحده و همپیمانانش قرار گرفته است، تصریح کرد: این مهم در حالیست که با تکیه بر توان داخلی و نخبگان توانسته ایم قلیه های دانش را فتح کنیم و در بین کشورهای برتر در حوزه های مختلفی از جمله علمی، نظامی، بهداشتی و غیره قرار بگیریم.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها بجای تحریم های مستمر کشورمان، به فکر رهایی و کنترل کرونا در کشورشان باشند زیرا ایران توانسته این بیماری را کنترل کند اما مردم ایالات متحده نگران تصمیمات اشتباه و بی خردانه مقاماتشان هستند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تحریم جدید آمریکا ۱۵ فرد و ۵ نهاد مرتبط با ایران را شامل می‌شود و واشنگتن مدعی شده این تحریم‌ها مرتبط با مبارزه با تروریسم است.



این تحریم‌ها دقیقا پس از نامه هشت کشور از جمله روسیه و چین به سازمان ملل صورت می‌گیرد که طی آن به  تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» تاکید شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297643
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار