خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/07 - 09:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت پیشه:

تحریم روسیه توسط کنگره دست ترامپ را در معامله با پوتین بست / کرملین درحال ارزیابی تهاجم واشنگتن است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کنگره آمریکا با مجموعه تحریم هایی که وضع کرد عملا دست دونالد ترامپ را در تعامل با ولادیمیرپوتین بست.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: حکومت ایالات متحده برداشتی که از روسیه و نوع رفتار کرملین دارد این است که روسیه بزرگ ترین تهدید برای منافع بلند مدت آمریکا است.



نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره آمریکا با مجموعه تحریم هایی که وضع کرد عملا دست دونالد ترامپ را در تعامل با ولادیمیرپوتین بست.



وی در ادامه افزود: در متن مصوبه کنگره مشاهده می کنیم که قید شده است ، رئیس جمهوری آمریکا حق دخل و تصرف در نوع تحریم های روسیه را ندارد.البته این مصوبه در سایه نوع تخاصم با ایران به نوعی گم شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: دونالدترامپ در زمان تبلیغات انتخابات الکترال 2016 هم اعلام کرده بود که برنامه جدی برای بده و بستان با کرملین دارد که به مزاج سیاستمداران دموکرات و جمهوری خواه خوش نیامد.



وی با پیش کشیدن نوع واکنش تند ولادیمیرپوتین و کاهش تعداد دیپلمات های آمریکایی در روسیه ، گفت: روسیه توانایی ورود به تقابل راهبردی و انسجام نیروهای خود در گروه بریکس ، شانگهای و حتی اتحاد راهبردی با ایران را دارد.



فلاحت پیشه گفت: نکته حائز اهمیت اینجاست که روسیه هنوز به این نتیجه نرسیده است که به صورت راهبردی با آمریکا و شرکای غربی واشنگتن وارد تقابل شود.



وی تصریخ کرد: نوع واکنش روسیه فعلا تاکتیکی است تا گذشت زمان نشان دهد که آمریکایی ها چه برنامه هایی برای برخورد با مسکو تدارک دیده اند.



این نماینده مجلس دهم گفت: در یک جمع بندی می توان گفت که تضاد منافع آمریکایی ها و روس ها در موارد متعددی متناقض است اما آنها در حال محک زدن توانایی میزان تقابل بایکدیگر هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 206001
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم