خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/09 - 17:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جعفرزاده ایمن‌آبادی:

تجاری‌سازی صنایع‌دستی در چه صورت امکان‌پذیر است؟

عضو فراکسیون صنایع‌دستی مجلس معتقد است در صورت رعایت برندسازی، بازاریابی، بسته‌بندی و... می‌توان به تجاری‌سازی صنایع دستی فکر کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به ضرورت جدی گرفتن کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال و درآمدزایی از طریق صنایع‌دستی و فرش تاکید کرد و گفت: مسئله اساسی برای رونق مشاغل خرد آن هم در حوزه‌هایی همچون صنایع‌دستی ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری است، ضمن آنکه عدم ثبات متغییرهایی همچون نرخ تورم و ارز در اقتصاد کشور به این حوزه آسیب رسانده این در حالی است که برخی از مقررات مهم نیز شفاف و با ثبات اجرا نمی‌شوند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اگر قرار است مولفه‌های سرمایه‌گذاری و خرید و فروش تغییر کنند باید در کمترین زمان به اطلاع تولیدکنندگان و کارآفرینان برسد اما متاسفانه اکنون اینگونه نیست و سیستم اقتصادی کشور از سلامت اداری نامناسب رنج می‌برد.



خلاقیت در حوزه صنایع‌دستی بالا است اما متاسفانه اکثر هنرمندان نمی‌توانند برندشان را به نام خود ثبت کنند



وی با بیان اینکه تمامی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در شرایط یکسانی به سر نمی‌برند چراکه برخی دارای رانت‌های خاص هستند، گفت: عدم رعایت حقوق مالکیت یکی دیگر از دلایل ضعف استقبال از حوزه صنایع‌دستی است، چراکه خلاقیت و برندسازی در حوزه صنایع‌دستی بالا است اما متاسفانه اکثر هنرمندان به دلیل نداشتن پشتوانه مالی نمی‌توانند برندشان را به نام خود ثبت کنند.



تجاری‌سازی صنایع‌دستی در چه صورت امکان‌پذیر است؟



عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات معتقد است در صورت رعایت برندسازی، بازاریابی، بسته‌بندی و... می‌توان به تجاری‌سازی صنایع دستی فکر کرد.











غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست اعضای هیئت مدیره خبرگزاری خانه ملت


وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و کار  باید در کنار سازمان صنایع‌دستی برای رونق اشتغال‌زایی تمام قد ظاهر شوند چراکه کم‌کاری هر کدام از این وزارتخانه‌ها به مثابه پنجر کردن چرخ یک ماشین در حال حرکت است.



وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و کار؛ مثلث رونق صنایع دستی



جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه وزاری جدید در وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و کار مثلث رونق و گسترش کسب و کارهای خرد از طریق صنایع‌دستی و برطرف کردن نواقص موجود را تشکیل می‌دهند، گفت: درواقع باید در کنار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای رونق اشتغال‌زایی از این مسیر تمام قد ظاهر شوند چراکه کم‌کاری هر کدام از این وزارتخانه‌ها به مثابه پنجر کردن چرخ یک ماشین در حال حرکت است.



پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی به منظور ایجاد اشتغال ارزان



عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس اظهارکرد: سفال، منبت، چرم، گلیم، گیوه بافی از خروار هنرهای متنوع و بی‌نظیر هنرمندان چیره‌دست است که می‌تواند در قالب صنایع‌دستی و با اندک سرمایه‌‌گذاری اولیه، راهگشای معضل بیکاری باشد و اشتغال ارزان برای جویندگان کار بیافریند لذا پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده در بحث مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در حوزه صنایع‌دستی بسیار حائزاهمیت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 265589
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار