خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/28 - 17:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
آزادی‌خواه در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

تاکید کمیسیون کشاورزی بر بازگردانی اختیارات وزارت جهاد کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد کشاورزی باید با تمامی ملحقات آن احیا شود به این معنا که ساختار سازمانی و چارت تشکیلاتی نهاد‌ها باید مجددا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز( دوشنبه 28 تیرماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: دستور کار نشست امروز کمیسیون کشاورزی رسیدگی و نظارت بر روند برگشت اختیارات وزارت جهاد کشاورزی باتوجه به اتمام زمان لغو قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی بود.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی و معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست امروز کمیسیون کشاورزی حاضر بودند، تصریح کرد: مهلت دو ساله مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در تاریخ 22 تیرماه 1400 به پایان رسیده است بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اختیارات را به وزارت جهاد کشاورزی بازگرداند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معاونین وزارت صمت معتقد بودند که بازگردانی اختیارات بازرگانی بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی نیازمند مصوبه هیات وزیران است، ادامه داد: بر اساس مباحث مطرح شده از سوی رئیس کمیسیون کشاورزی به دلیل اینکه مصوبه هیات وزیران متاثر از مصوبه شورای عالی سران قوا بوده است با پایان مهلت اجرای تصمیم سران قوا، برای بازگردانی اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نیازی به مصوبه هیات وزیران وجود ندارد.



وی با تاکید بر اینکه خانم جنیدی در این نشست اعلام کرد که رئیس جمهور بازگردانی اختیارات حوزه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی را پذیرفته‌اند و برای اجرای آن مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد کشاورزی باید با تمامی ملحقات آن احیا شود به این معنا که ساختار سازمانی و چارت تشکیلاتی نهاد‌ها باید مجددا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.



آزادی خواه با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی در نشست امروز خواستار مشخص کردن جایگاه ستاد تنظیم بازار شد تا بعد از بازگردانی اختیارات شرکت بازرگانی دولتی این دو بخش در تعارض با یکدیگر قرار نگیرند، ادامه داد: در زمینه قیمت گذاری توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز باید تدابیری مدنظر قرار بگیرد تا دو بخش  در وزارت صمت و شرکت بازرگانی دولتی در وزارت جهاد کشاورزی به صورت مجزا تعیین قیمت نکنند.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت:  در خواست دیگر وزیر جهاد کشاورزی در زمینه بازگردانی نیروها و منابع مالی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاون حقوقی رئیس جمهور خواستار نهایی شدن بازگردانی اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در نشست یک‌شنبه هفته آینده با حضور رئیس جمهور بود، گفت: بر اساس تاکید کمیسیون کشاورزی تابلو نهادهایی که بر اساس مصوبه سران قوا در اختیار وزارت صمت قرار گرفته است نیز باید از روز شنبه هفته آینده تغییر کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 323502
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار