خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/23 - 18:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد:

تاکید نمایندگان بر شفاف‌سازی در هزینه‌ها، قراردادها و دخل و خرج‌های اوقاف

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در ادارات اوقاف از طریق کمتر شدن اختیارات مدیران را از جمله مطالبات نمایندگان از رییس سازمان اوقاف اعلام کرد.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه 23 تیر) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد این سازمان در حوزه برگزاری مسابقات قرآنی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، کلاس‌های آموزشی کسب مهارت‌های زندگی، ویژه‌برنامه‌های نوروز، دهه فجر، محرم و صفر ارائه دادند.



نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان نیز مطالبات خود را مطرح کردند که عبارت بود از لزوم افزایش نظارت‌ها بر موقوفات زیرا گزارش‌های بسیاری از تخلفات در استان‌ها ارائه می‌شود.



لزوم حفظ حق واقف و هویت موقوفه



ذوالقدر توضیح داد: تاکید نمایندگان بر شفاف‌سازی در هزینه‌ها، قراردادها، دخل و خرج‌ها، تصرفات، انجام خرید و فروش صرفا از طریق مناقصه و مزایده و نیز افزایش نظارت‌ها و انسجام کارها بود.



وی بیان کرد: لزوم حفظ هویت تاریخی موقوفات از دیگر دغدغه‌های نمایندگان مجلس بود؛ مثلا موقوفه‌ای که صد سال به اسم بی بی ربابه بوده به مسجد توحید تبدیل شده در حالی که باید حق واقف و هویت موقوفه حفظ شود.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه دغدغه نمایندگان را به حق می‌دانست که باید در سازمان اوقاف رعایت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 284505
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار