خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/05/24 - 15:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صفاری نطنزی:

تاثیر مثبت برجام بر ارتقاء جایگاه گذرنامه ایرانی/ لغو روادید کمتر از 47 کشور بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام بر با ارزش شدن گذرنامه ایرانی اثرگذار بوده است، اظهار داشت: آمار لغو روادید با 47 کشوربه نظر درست نیست، لغو روادید ایران با کشورهای دیگر محدودتراز این رقم بوده است.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اعتبار و رتبه پاسپورت ایرانی که ارتقای آن یکی از وعده های دولت روحانی بود، گفت: بعد از امضای برجام کسی نمی تواند انکار کند که فضای بین المللی به نفع جمهوری اسلامی در دنیا تغییرات فاحش نکرد، به همین نسبت برخورد با اتباع و گذرنامه ایرانی با نگاه مثبتی انجام شد.



نماینده مردم نطنز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما برای بررسی ارتقای رتبه جایگاه گذرنامه ایران باید بررسی دقیقی صورت گیرد و مشخص کنیم در این دوره چه میزان لغو روادید با کشورهای دیگر شکل گرفته است.



وی گفت: اعتبار و ارزش گذرنامه به این است که بتوان با آن بدون دریافت ویزا به کشورهای متعددی ورود کرد و هر چه تعداد بیشتری از کشورها را پوشش دهد ارزش و جایگاه بیشتری دارد.



این نماینده با اشاره به آماری مبنی بر اینکه در دولت روحانی با 47 کشور لغو روادید صورت گرفته است، اظهار داشت: تصور نمی کنم چنین آماری صحت داشته باشد، در این دولت لغو روادید محدودتر از 47 کشور صورت گرفته است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مهمترین فاکتور برای ارزیابی گذرنامه، تعداد پوشش آن است، در برخی مواقع با گذرنامه ها اقدامات دیگری می توان انجام داد اما تنها شاخص مهم و اصلی رتبه بندی پاسپورت همین موضوع است./



پایان پیام


  • کد خبر : 173611
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار