خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/14 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد:

بی‌ثباتی در اقتصاد و مشکلات اجتماعی از عوامل کاهش اعتبار گذرنامه ایرانی

عضو فراکسیون گردشگری در مجلس با اشاره به اعتبار پایین گذرنامه ایرانی، گفت: در صورتی که نتوان وضعیت اقتصادی کشور را به ثبات رساند و مشکلات اجتماعی به قوت خود در جامعه وجود داشته باشند نمی‌توان انتظار داشت رتبه گذرنامه ایرانی ارتقا یابد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعتبار پایین گذرنامه ایرانی و علت پایین بودن این اعتبار، گفت: علاوه بر وزارت خارجه که باید به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبار گذرنامه ایرانی انجام دهد عوامل و سازمان‌های مختلف دیگری را می‌توان در این امر اثرگذار دانست.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که نتوان وضعیت اقتصادی کشور را به ثبات رساند و مسائل و مشکلات اجتماعی به قوت خود در جامعه وجود داشته باشد نمی‌توان انتظار داشت رتبه گذرنامه ایران نسبت به سال‌های گذشته بهتر شود چراکه با وجود چنین مسائلی، در ارتباطات بین‌المللی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.



وی با بیان اینکه هر کشوری برای برقراری ارتباط با سایر کشورها شاخص‌هایی را مد نظر قرار می‌دهد، اظهار کرد: اگرچه امنیت در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه وضعیت بهتری دارد اما مسائل دیگری نیز مانند ثبات قیمت و ... نیز در برقرار این رابطه از نظر کشورهای دیگر مهم است.



عضو کمیسیون برنامه بودجه  و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از علل پایین بودن اعتبار گذرنامه ایرانی، ادامه داد: مردم بسیاری از کشورهای دنیا با ایران آشنایی کافی ندارند و اطلاع‌رسانی در این زمینه کم است در صورتی که بتوان ایران را به درستی به آنها معرفی کرد می‌توان این کشورها را برای لغو روادید ترغیب کرد.



عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: باید مسئولان اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند تا اعتبار گذرنامه ایرانی افزایش یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 247767
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار