خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/05/25 - 08:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی:

بی‌اعتنایی دولت به وضعیت اردوگاه نائورو زیرپاگذاشتن ادعاها در مورد افزایش عزت پاسپورت ایرانی است

نماینده مردم خمینی شهر گفت: بی اعتنایی دولت به وضعیت اردوگاه نائورو در حقیقت زیرپاگذاشتن ادعاها در مورد افزایش عزت پاسپورت ایرانی است و مجازات شهروندان ایرانی در توسط دولت استرالیا برای ایران قابل تحمل نیست.

سیدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در واکنش به انتشار گزارش نقض حقوق بشر در اردوگاه آوارگان نائورو گفت: اتباع ایرانی گرفتار در اردوگاه نائورو شهروندان ایرانی هستند که جمهوری اسلامی خود را موظف به دفاع از حقوق آنها می داند.



نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اتباع ایران براساس قانون اساسی در هر نقطه از جهان که باشند دارای تکالیف و حقوقی مشخص هستند.



وی در ادامه گفت: پیگیری حقوق شهروندان ایرانی در استرالیا ، عربستان یا هر کشور دیگر برعهده دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی است اما وضعیت ناگوار نائورو این پرونده را به یک پرونده اضطراری تبدیل کرده است.



ابطحی گفت: دولت و وزارت امورخارجه کشورمان موظف هستند پیگیری سرنوشت ایرانیان اردوگاه نائورو را از طریق دولت استرالیا هرچه سریع تر پیگیری کرده و مقدمات بازگشت این عزیزان را به میهن فراهم نماید.



وی تصریح کرد: چانه زنی با نهادهای بین المللی نظیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR  یا کشورهای اروپایی که توانایی تاثیرگذاری بر کانبرا دارند را باید در دستور کار قرار دهد.



این نماینده مجلس دهم گفت: بی اعتنایی دولت به وضعیت اردوگاه نائورو در حقیقت زیرپاگذاشتن ادعاهای دولت در مورد عزت پاسپورت ایرانی است.



وی با بیان این که براساس آموزه های اسلامی ما مسئولیت پیگیری مظلومیت خواهی هر مستضعفی را برعهده داریم ، تاکید کرد: براساس متن صریح قانون اساسی دولت موظف است با استفاده از تمام ظرفیت ها پیگیر سرنوشت شهروندان ایرانی باشد.



ابطحی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره با پدیده ناخوشایند قاچاق انسان برخورد کرده است اما مجازات شهروندان ایرانی در توسط دولت استرالیا برای ایران غیرقابل تحمل است.  



وی گفت: گزارش های متعددی درمورد اردوگاه نائورو و وضعیت ایرانیان منتشر شده است اما متاسفانه آنگونه که باید موضع گیری قاطعانه اتخاذ نشده است.



نماینده مردم خمینی شهر افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده زمینه بازگشت شهروندان ایرانی فراهم شده است و نمایندگان مجلس پیگیر محقق شدن این مهم هستند.



پایان پیام/


  • کد خبر : 173655
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار