خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 11:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سنگدوینی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی سالانه میلیاردها دلار درآمد به همراه دارد/ضرورت جدی گرفتن بهینه‌سازی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پیش بینی می شود بهینه‌سازی مصرف انرژی سالانه 100 میلیارد دلار برای ما درآمد به همراه خواهد داشت، گفت: مهمترین وظیفه کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مسئله ناترازی انرژی در مجلس دوازدهم، گفت: اقدامات خوبی همچون پرده‌برداری از گواهی صرفه‌جویی گاز در شرکت ملی گاز در دولت دوازدهم انجام شده است، چراکه براساس این گواهی افرادی که در انرژی صرفه‌جویی کرده‌اند، می‌توانند میزان صرفه‌جویی خود را در بورس برده و به فروش برساند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین طبق گفته وزیر نفت، میلیاردها تومان درآمد حاصله از صرفه‌جویی مردم نیز یا به حساب آن‌ها واریز می‌شود یا با دادن تخفیف روی قبض آن‌ها محاسبه خواهد شد، بنابراین مشارکت مردم در جهش تولید برای خود آن‌ها آورده دارد.

وی خبر داد: تفاهم‌نامه‌ای نیز میان شرکت ملی گاز ایران و یکی از صنایع تولیدکننده بخاری با هدف تولید 4 میلیون بخاری دارای بازدهی بالا منعقد شده است تا از هدررفت انرژی جلوگیری شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی است، مطرح کرد: در این راستا اصلاح زیرساخت‌های حوزه انرژی در نیروگاه‌ها، پنل‌ها، افزایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر و استخراج بیشتر نفت و گاز بسیار ضروری است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش بینی می شود بهینه‌سازی مصرف انرژی سالانه 100 میلیارد دلار برای ما درآمد به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: همچنین ایجاد تنوع سوختی در کشور با افزایش جایگاه‌های سوخت ال.پی.جی و سی.ان.جی می‌تواند کمک شایانی به کاهش مصرف بنزین کند./

پایان پیام  

 

  • کد خبر : 380241
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار