خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/15 - 11:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جعفرزاده ایمن آبادی:

بهره برداری آمریکا از داعش به عنوان اهرم فشار برای باقی ماندن در عراق است

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی می گوید: اکثر گروه های سیاسی در عراق نسبت به بهره برداری آمریکا از داعش به عنوان اهرم فشار برای باقی ماندن در این کشور، مطمئن هستند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله داعش به مواضع حشدالشعبی در عراق گفت:آمریکایی ها برای پیشگیری از اجرایی نشدن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج خودشان از این کشور ،دست به این اقدام زده‌اند.



نماینده مردم رشت در مجلس افزود: ترامپ به شدت در برابر افکار عمومی آمریکا قرار گرفته است و درصدد ایجاد بحران پر سر و صدای برون مرزی است تا افکار عمومی کشورش را از فشار فزاینده به دولت منحرف کند.



بیشتر بخوانید:





 



جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر این موضوع که نظامیان آمریکایی نقش گسترده‌ای در سازمان دهی و اجرای  عملیات خرابکارانه در عراق دارند، مطرح کرد: گفته شده که دستگاه‌های امنیتی عراق، مدارک و اسناد زیادی مبنی بر حمایت آمریکایی‌ها از داعشی‌ها در اختیار دارند.



وی با تاکید براینکه آمریکایی های می خواستند یکی از نفوذی های خود را بر مردم عراق حاکم کنند که موفق نشدند و انتظار نیز همین بود که مردم با ایستادگی در برابر دخالت های آمریکا مانع حضور این چهره ها در پست نخست وزیری شوند،خاطرنشان  کرد:  "مصطفی الکاظمی" کابینه خود را تکمیل کرده و قرار است در  هفته آینده این کابینه را به پارلمان عراق برای رای اعتماد معرفی کند،همین مسئله امکان اجرای مصوبه سال گذشته عراق برای اخراج آمریکایی ها را میسر می کند و این روند باعث شده ایالات متحده دچار نوعی سردرگمی شود. 



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با بیان اینکه  التهاب در منطقه برای آمریکا منفعت دارد، تاکید کرد: بیشتر عراقی‌ها نسبت به بهره برداری آمریکا از داعش به عنوان اهرم فشار برای باقی ماندن در عراق، مطمئن هستند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه داعش در واقع هسته‌های تروریستی مورد حمایت بین‌المللی و آمریکا است، حملات عناصر گروه تروریستی داعش در ماههای اخیر در مناطق مختلف را بیانگر هماهنگی بین این عناصر و آمریکایی‌ها دانست.



عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ،با تاکید بر لزوم انسجام گروه های سیاسی عراقی با یکدیگر ،تصریح کرد: حمله آمریکا با فعال کردن برخی هسته‌های خفته خودش صورت گرفت تا این پیام را ارسال کند که بعد از عقب نشینی نیروهای آمریکایی ، ثبات اوضاع و امنیتی درکار نخواهد بود.



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حشدالشعبی و در واقع محور مقاومت بارها سیلی محکمی به مواضع داعش و نیروهای متخاصم زده است، مطرح کرد: بحران‌های سیاسی،اقتصادی و بهداشتی تا حد زیادی تاثیرمنفی بر جنبه‌های امنیتی عراق گذاشته و باعث شده است که آمریکایی‌ها و داعش از این وضعیت سواستفاده  کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297381
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار