خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/03 - 14:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت پیشه:

بهبود روابط ایران و عربستان وابسته به تغییرات نخبگان این کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده روابط بین ایران و عربستان سعودی گفت: هرگونه تغییر و بهبود در روابط ایران و عربستان وابسته به تغییرات نخبگان این کشور است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره اظهارات بی اساس عادلالجبیر مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز ملت ایران نیستند و از هر شرایطی برای آشوب در ایران استفاده می کنند و علنا نتوانستند نتیجه دلخواه خود را بگیرند.



وی ادامه داد: در بین کشور های منطقه هیچ کشوری مانند عربستان معاهدات بین المللی را در قبال همسایگان نقض نکرده و یکی از بازماندگان نظام های غیر دموکراتیک و سلطانی و موروثی در دنیا به حساب می آید.   



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که عربستان کارنامه سیاسی قابل قبولی ندارد افزود: ملت ایران به رقم این که اعتراضات مشروعی دارند هرگاه احساس کنند بازیگران خبیثی مانند آمریکایی ها،مرتجعین و صهیونیست ها بر موج سوار شوند به سمت منافع ملی بازگشت دارند.



وی بیان کرد: طیف کنونی سیاستمداران عربستان حتی نماینده واقعی ملتشان نیستند و بر اساس سیاست های اقتدار طلبانه عمل می کنند و به نظرم عربستان آبستن تحولاتی در صدر نخبگان سیاسیش است.



فلاحت پیشه عنوان کرد: سیاست های اقتدار طلبانه عربستان هزینه های زیادی را برای این کشور ایجاد کرده است علاوه بر این به منافع اقتصادی،به شان بین المللی دولت سعودی و جایگاهشان به عنوان خادمین حرم شریفین ضربه زده براین اساس باید منتظر تغییرات و نوسانات جدی در راس نظام نخبگان عربستان بود.



وی در خصوص آینده روابط بین ایران و عربستان سعودی گفت: آن ها وقتی سرشان به سنگ می خورد واقع گرایانه تر عمل می کنند و در موضوع یمن برایشان اینگونه شکل گرفته است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:هرگونه تغییر جدید در روابط بین ایران و عربستان پس از تغییرات در نخبگان سعودی امکان پذیر خواهد بود چرا که نخبگان کنونی به دنبال اصلاح رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 291584
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار