خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/29 - 19:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
نوروزی تاکید کرد:

بندرخشک برای کل استان تهران آورده اقتصادی دارد

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: بندر خشک نه تنها برای مردم رباط کریم و بهارستان، بلکه در کل استان تهران آورده اقتصادی دارد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مشکلات منطقه بهارستان گفت: رباط کریم جز محروم ترین مناطق استان تهران و شهرستان استان تهران است و متراکم ترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان تهران است، این منطقه تقریباً ۲۰۰ هزار دانش آموز دارد اما امکانات شهرستانی ما به اندازه یک دامغان با ۱۵۰ هزار جمعیت نیست.



وی با اشاره به مشکلات منطقه بهارستان و رباط کریم ادامه داد: این منطقه مشکلات و مسائلی از نظر امنیتی، فرهنگی و تعلیم و تربیتی، مشکلات درجات فرماندهی ها وجود دارد و در واقع در نیروی انتظامی و سپاه و... درجات پایین است و مشکلاتی را به وجود می آورد.



نماینده مردم بهارستان در مجلس  با بیان اینکه با متصل شدن مراکز تولیدی رباط  کریم – شهریار به مراکز دولتی می توانیم محصولات کشاورزی را  به طریق تولید به مصرف با نرخ مناسب به دست مصرف کننده برسانیم، مطرح کرد: ارائه محصولات کشاورزی به طریق تولید به مصرف، نرخ میوه را در شرایط مناسبی قرار می دهد؛ بدین معنا که ما  شاهد اختلاف بالایی میان نرخ میوه در  تهران با رباط کریم  نخواهیم بود. 



نورورزی ادامه داد: اگر هرچه زودتر منطقه ویژه سامان بپذیرد؛ از شکل پذیری منطقه ویژه اقتصادی؛گمرکات استان تهران در منطقه متمرکز شود و بندر خشک هم شکل خواهد گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بندر خشک به اعتبار  نزدیکی به فرودگاه  بین المللی امام  خمینی(ره) می تواند صادرات و واردات کالاهای دسته اول را ایجاد کند، یادآور شد: رشد شکوفایی  و اقتصاد بالنده در منطقه و استان با ایجاد بندر خشک در رباط کریم محقق می شود.



نوروزی با بیان این که ایجاد بندر خشک رباط کریم می تواند تبادلات تجاری را توسعه دهد، افزود: فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در داخل شهرستان رباط کریم وجود دارد و پروازها در شهرستان بوده و تمام مسائل و مشکلات فرودگاه برای مردم این منطقه است؛ لذا این فرودگاه منطقه آزاد و منطقه ویژه دارد و باید منطقه آزاد و ویژه را برای مردم منطقه و در راستای ارتقای منطقه بهارستان و رباط کریم تقویت کنیم.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پروژه بندرخشک رباط کریم بطور حتم اقتصاد منطقه  پویاترمی‌شود؛ زیرا زمانی که تبادلات تجاری توسعه بگیرد، بطور حتم بازار صادراتی بسیاری از کالاها از جمله محصولات کشاورزی نیز جان تازه‌ای می‌گیرد.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه بندرخشک برای مردم منطقه و جوانان اشتغال ایجاد می کند، تاکید کرد: ایجاد بندر خشک نه تنها برای مردم رباط کریم و بهارستان، در کل استان تهران آورده دارد؛ حتی اقتصاد سراسر کشور را می تواند ارتقا دهد، باری که توسط قطار حمل می‌شود می تواند به منطقه برسد و در آنجا اگر باراندازی وجود داشته باشد، کالاهای اساسی می تواند از طریق این بارانداز به سراسر کشور منتقل  شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 304872
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار