خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/29 - 12:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضیان:

بن خرید در اختیار گروه‌های آسیب پذیر قرار گیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید اگرچه پیش از شیوع کرونا به دلیل تورم گروه‌های آسیب پذیر با مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم می‌کردند اما در شرایط فعلی این مشکلات بیشتر شده بنابراین تدوین بسته حمایتی نقدی و غیرنقدی ضرورت دارد.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت حمایت از کارگان روزمزد در شرایط فعلی، گفت: اگرچه شناسایی افرادی که همزمان با شیوع کرونا متحمل ضرر و زیان مالی شدند، مشکل است، اما دولت می‌تواند در وهله نخست به منظور حمایت از کسبه و فروشندگان از میزان دریافتی مالیات‌ها کاسته و مهلت زمانی مناسبی برای پرداخت اقساط آنها در نظر گیرد.



نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله بعدی می‌توان با تحویل بسته‌های حمایتی که شامل پرداخت یارانه نقدی و مواد غذایی است، به کارگران و افرادی که پس از شیوع کرونا با مشکلات مالی و معیشتی روبه رو شدند، کمک کرد.



بسته حمایتی نقدی و غیرنقدی برای پرداخت به گروه های آسیب پذیر تدوین شود



وی اظهار کرد: شناسایی کارگران روزمزد و زنان سرپرست خانواده و کمک به آنها از طریق سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی در شرایط فعلی یکی از ضرورت ها است زیرا علیرغم اینکه پیش از شیوع کرونا به دلیل نرخ بالای تورم این افراد با مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم می کردند در شرایط فعلی به دلیل کسادی کسب و کارها وضعیت برای آنها سخت تر شده است.




بیشتر بخوانید: یارانه نقدی به کارگران روزمزد پرداخت شود




عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت یارانه گروه های آسیب پذیر را در شرایط شیوع کرونا افزایش دهد و از طریق ارائه بسته های حمایتی نقدی و غیرنقدی و بن های خرید شرایط را برای تامین مایحتاج روزانه آنها فراهم کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296157
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار