خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/26 - 16:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نگاهی به رفتن بطحایی از دولت و حضورش در دانشگاه آزاد؛

بطحایی؛ از آن استعفا تا این انتصاب

بطحایی که اعتماد مجلس را با ۲۳۸ رای موافق برای وزارت آموزش و پرورش جلب کرده بود، کار را در دولت رها کرد تا معاون رییس دانشگاه آزاد شود.

سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت – 16 خرداد ماه که سید محمد بطحایی از نشستن بر کرسی وزارت آموزش و پرورش استعفا داد، عده‌ای گفتند به دلیل عدم همراهی دولت با آموزش و پرورش و بی‌توجهی به حل مشکلات آن بوده ولی خود او در نامه‌ای به رییس جمهور، کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دلیل این امر عنوان کرده بود.



هر چند در همان زمان نیز معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش به خانه ملت گفته بود نباید استعفای بطحایی فقط به کاندیداتوری در انتخابات مجلس خلاصه شود.



هیچ کس هم باور نکرد که دلیل این استعفا همان باشد که بطحایی گفته است.



بیشتر بخوانید:



جعفرزاده: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست



زاهدی: نسبت به اصل ماجرای استعفای وزیر آموزش و پرورش تردید دارم



بطحایی بجز آنکه در دولت یازدهم سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را در دوره‌ای برعهده داشت، در دولت دوازدهم با ۲۳۸ رای موافق توانسته بود اعتماد مجلس را به خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش جلب کند؛ هر چند این کار را نیمه‌تمام رها کرد تا آنکه به تازگی خبری آمد که بطحایی با حکم طهرانچی به معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سازمان سما) دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.



خبری که بر صوری بودن دلیل استعفای بطحایی صحه بیشتری گذاشت.



یک بحث فرمالیته برای استعفا



اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره این موضوع می‌گوید: بطحایی قصد شرکت در انتخابات مجلس را نداشت و علت استعفای او هم کاندیداتوری مجلس نبود؛ این بحث را فقط به صورت فرمالیته مطرح کرده بود.



وی ادامه داد: اکنون که بطحایی معاون رییس دانشگاه آزاد شده، خط بطلان به اظهارات قبلی خودش و دولت کشیده است.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: البته به دلیل آنکه بطحایی عضو هیئت علمی نیست، نمی‌توانست در جایگاه معاون آموزشی یا پژوهشی و امثالهم قرار گیرد.



محمدجواد کولیوند  رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اینکه آیا معاون رییس دانشگاه آزاد می‌تواند بدون استعفا در انتخابات مجلس ثبت‌نام کند، گفت: معاون رییس دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نیازی به استعفا ندارد.



وی افزود: ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشخاصی را که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن در این انتخابات محرومند، مشخص کرده؛ مگر آنکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 284854
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار