خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/04 - 13:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ترکی:

بسیاری از داروها از هند و چین وارد کشور می شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از بالک های دارویی ما از هند وارد میشود و لزومی ندارد که حتما واردات دارو از غرب انجام گیرد.

اکبرترکی؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در خصوص واردات دارو گفت: در حال حاضر در داخل کشور تولید دارو داریم و از آن حمایت می‌کنیم ولی چنانچه توانمندی تولید داخلی را به تنهایی نداشته باشیم با رعایت قوانین و فیلترهایی که باید دارو تایید شود از طریق تولید مشترک استفاده میکنیم.



اغلب بالک های دارویی از هند وارد می شود



ترکی با اشاره به وجود تحریم‌ها و احتمال اینکه کشورهای اروپایی در این زمینه در ایران سرمایه‌گذاری نکنند افزود: بسیاری از بالک های دارویی ما از هند وارد میشود و لزومی ندارد که حتما واردات دارو از غرب انجام گیرد.



 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر مواد اولیه بسیاری از داروهای ما از چین و هند وارد میشود.



داروهایی که در بازار سیاه و ناصرخسرو به فروش میرسند داروهای کمیاب با تعداد کم هستند که شاید مردم نمی‌خواهند مشابه داخلی آن را استفاده کنند.



 وی عنوان کرد: داروهایی که در بازار سیاه و ناصرخسرو به فروش میرسند داروهای کمیاب با تعداد کم هستند و به علت بالا بودن قیمت  و غیر قابل دسترس بودن آنها در این بازار عرضه می‌شوند و شاید مردم نمی‌خواهند مشابه داخلی آن را استفاده کنند که این باعث بازارگرمی شده است.



 



 



 ترکی بیان کرد: منکر تأثیر تحریم‌ها نیستیم و در این صنف نیز تاثیر خواهند گذاشت با این حال راهکارهای مقابله با آن را داریم و به نظر می‌رسد کمترین مشکل را در بحث و دارو داشته باشیم.



 پایان پیام/

  • کد خبر : 267504
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار