خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/30 - 13:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سرگزی عنوان کرد؛

بریکس؛ فرصتی مناسب برای توسعه فضاهای اقتصادی کشور

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: ارتباط ایران با کشورهای عضو بریکس در راستای توسعه ارتباطات اقتصادی، اتفاقات بسیار خوبی را برای کشور رقم می زند.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس در کشور روسیه و حضور رئیس مجلس در این مراسم، گفت: حضور رییس مجلس در این مراسم و ارتباط با کشورهای عضو بریکس بسیار سازنده بوده و می تواند در در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی کمک شایانی کند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی‌ ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد دنیا در کشورهایی است که در بریکس عضویت دارند، عضویت ایران باعث می شود که در راستای توسعه ارتباطات اقتصادی، اتفاقات بسیار خوبی رخ دهد.

وی اظهار کرد: با توجه تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سوی بلوک غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران وارد شده، بریکس فرصت خوبی برای توسعه فضاهای اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

سرگزی بیان کرد: با توجه به اینکه بریکس گروهی است که قدرت منطقه‌ای و اثرگذاری جهانی دارد و نقش جمهوری اسلامی هم در معادلات جهانی کاملا مشخص است. لذا عضویت ایران در پیمان‌هایی همچون بریکس حکایت از اثرگذاری و قدرت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380527
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار