خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/17 - 13:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی:

بریتانیا پیش از بهبود روابط با ایران گذشته را جبران کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه بعید است حرف و عمل انگلیس در خصوص بهبود روابط با ایران یکی باشد، توصیه کرد: بهتر است ابتدا بدون هیچ صحبتی 15 اقدام مثبت نسبت به ایران داشته و گذشته خود را جبران کنند.

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت لندن خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دو جانبه با ایران  در پسابرگزیت شده است، گفت: انگلیس سال ها است که به عنوان روباه مکار در اذهان عمومی شناخته شده است چرا که ظلم های زیادی در طول تاریخ علیه مردم ایران داشته با این حال امیدوارم سر عقل آمده باشد و دست از حیله و سیاست بازی علیه ایران برداشته و گذشته خود را در عمل جبران کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه انگلیس دنبال روی سیاست های آمریکا است، بیان داشت: بریتانیا از یکسو با همدستی سایر کشورهای اروپایی علیه برنامه هسته ای ایران به سازمان ملل متحد شکایت می کند و به دنبال فعال کردن مکانیزم ماشه است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر خواهان عادی سازی روابط با ایران است، اما ما نمی توانیم به حرف این روباه مکار اعتماد کنیم، چرا که محوریت اصلی سیاست استعمار پیر تحریک سایر کشور ها برای اعمال حداکثر تحریم ها علیه ایران است.



وی تاکید کرد: در حالی که بریتانیا خواستار بهبود روابط با تهران است، شاهد حضور سفیر گستاخ آنها در اغتشاشات اخیر در تهران و فیلم برداری است، این رفتار ها به دوراز آیین دیپلماسی و روابط بین کشورها است.



برزگر در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه بعید است حرف و عمل انگلیس در خصوص بهبود روابط با ایران یکی باشد، توصیه کرد: بهتر است ابتدا بدون هیچ صحبتی 15 اقدام مثبت نسبت به ایران داشته باشند و گذشته خود را جبران کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پس از جبران اقدامات خصمانه علیه ایران، باید بریتانیا اعلام پشیمانی کند تا مردم تغییر سیاست های انگلیس در قبال ایران را باور کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که دولت لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دوجانبه با ایران است. وی همچنین با بیان اینکه دولت لندن به حفظ برجام متعهد است عنوان کرد که تصمیم اخیر ایران برای کاهش تعهداتش ذیل این توافق نگرانی بزرگی برای ما ایجاد کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295889
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار