خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/25 - 10:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ذوالقدر با اشاره به اقدام دولت برای کمک به اهالی تئاتر خبر داد

برگزاری نشست کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس با اهالی هنر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از برگزاری نشست کمیته فرهنگ، هنر و رسانه این کمیسیون به منظور بررسی درخواست اهالی هنر و تلاش برای تسریع روند حمایت دولت در شرایط کنونی از این قشر و رفع مشکلات اقتصادی که به دلیل تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینماها با آن مواجه شده‌اند، خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی مثبت از دستور رئیس دفتر رئیس جمهور برای کمک به اهالی تئاتر که در شرایط کنونی به دلیل تعطیلی کار با مشکلات جدی اقتصادی مواجه شده‌اند، گفت: آنچه مسلم است اهالی تئاتر و هنر نیز همچون سایر اقشار جامعه در پی تعطیلی کار به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شده و با مشکلات اقتصادی و معیشتی متعددی مواجه شده‌اند.



هنرمندان هم باید مشمول دریافت بیمه بیکاری قرار گیرند



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمک به اهالی تئاتر می‌تواند در قالب اختصاص یارانه صورت گیرد یا این قشر هم مشمول دریافت بیمه بیکاری قرار گیرند یا به آنها تسهیلات وام کم بهره تعلق گیرد.



وی تصریح کرد: هم‌اکنون لازم است که از افراد فعال در عرصه تئاتر و سایر هنرمندان و افرادی که به نوعی در حوزه فرهنگی کشور فعالیت دارند، حمایت شود، چرا که این افراد هم در زمینه ارتقای سطح فرهنگی جامعه و هم ایجاد شور و نشاط در بین مردم به ویژه در این شرایط که با مشکلات روحی ناشی از قرنطینه و عدم فعالیت در جامعه مواجه هستند، نقش چشمگیری دارند.



فعالیت هنرمندان باید در سایه حمایت و نظارت‌های لازم مسئولان تداوم یابد



این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در شرایط بحرانی کنونی که مقابله با ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از مراکز هنری شده، این است که شرایطی فراهم شود تا اجرای تئاتر، فعالیت سینماها و سایر بخش‌های فرهنگی با اتخاذ تدابیری جهت تامین سلامت عمومی در سایه حمایت و نظارت‌های لازم مسئولان مربوطه تداوم یابد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای  اسلامی، با اشاره به برنامه این کمیسیون جهت حمایت از هنرمندان در شرایط کنونی، یادآور شد: قرار است در کمیته هنر و رسانه نشستی با اهالی هنر داشته باشیم تا بعد از بررسی درخواست‌هایی که در جهت رفع مشکلاتشان دارند بتوانیم به طرز مطلوبی از آنها حمایت کنیم.



گفتنی است دفتر رئیس‌جمهور در پی ارسال نامه مدیرعامل خانه تئاتر برای حمایت از هنرمندان تئاتر، دستور رسیدگی به آن را برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر کرده است. درخواست کمک برای تامین ایام بیکاری هنرمندان و انجام برنامه میان‌مدت و درازمدت جهت جبران بخشی از ضرر و زیان ناشی از ویروس کرونا، مواردی است که در این نامه انجام آن از وزیر ارشاد خواسته شده است./



انتهای پیام

  • کد خبر : 296718
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار