خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/21 - 13:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کشت‌زر:

برخی از تاسیسات نفتی خوزستان در محاصره سیل هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: برخی از تاسیسات نفتی نیز در محاصره سیل هستند اما مسئولان تاکنون مانع از نفوذ آب به تاسیسات شده‌اند.

حبیب‌الله کشت‌زر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص آخرین وضعیت تاسیسات نفتی و زیرساخت‌های آب، برق و گاز خوزستان در پی وقوع سیل، گفت: استان خوزستان به دلیل جاری شدن سد کرخه و دز با شدیدترین بحران به لحاظ سیلاب رو به رو شد به همین دلیل زیرساخت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه برق آسیب دیده‌اند به همین دلیل مسئولان باید فکری اساسی کنند.



کمبود ماشین‌آلات لازم برای مقابله با سیل



نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود ماشین‌آلات لازم برای مقابله با سیل، افزود: اگرچه تمامی استان‌های اطراف موظف به ارسال دستگاه‌های خود به استان خوزستان شده‌اند اما به دلیل حجم بالای سیل و خسارات کفایت نمی‌کنند.



به تاسیسات نفتی خلل وارد شده و تولید نفت در برخی میادین کاهش پیدا کرده



این نماینده مجلس دهم همچنین درخصوص آخرین وضعیت تاسیسات نفتی در خوزستان پس از وقوع سیل، مطرح کرد: اگرچه خللی به تاسیسات نفتی وارد و تولید نفت در برخی میادین کاهش پیدا کرده است اما این خلل ناچیز بوده و به زودی رفع خواهد شد بنابراین نمی‌تواند تاثیر جدی بر تولید و صادرات نفت داشته باشد.



وضعیت اصلاح زیرساخت‌ها در  خوزستان به تناسب حجم بالای تخریب‌های ناشی از سیل پیش می‌رود بنابراین نمی‌تواند گفت؛ سرعت بازسازی‌ها تند یا کند است بلکه به تناسب تخریب‌ها است



وزارت نفت از تجهیزات نفتی خوزستان مراقب می‌کند



کشت‌زر با یادآوری اینکه وزارت نفت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی کمک‌رسان در منطقه، مراقب تجهیزات نفتی نیز است، اضافه کرد: وضعیت اصلاح زیرساخت‌ها در  خوزستان به تناسب حجم بالای تخریب‌های ناشی از سیل پیش می‌رود بنابراین نمی‌تواند گفت؛ سرعت بازسازی‌ها تند یا کند است بلکه به تناسب تخریب‌ها است.



برخی از تاسیسات نفتی خوزستان در محاصره سیل هستند



عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: برخی از تاسیسات نفتی نیز در محاصره سیل هستند  اما مسئولان تاکنون مانع از نفوذ آب به تاسیسات شده‌اند./



پایان پیام  

  • کد خبر : 277697
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار