خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/14 - 16:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرزایی:

باید براساس دغدغه ،منافع و امنیت ملی کشورمان به موضوع اینستکس نگاه کنیم

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:مهم این نیست که اروپا چقدر عزم دارد که مطابق با نظر ایران اینستکس را برپا کند،باید براساس دغدغه کشورمان،منافع و امنیت ملی خودمان به موضوع نگاه کنیم.

جلال میرزایی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  ابتاکید بر اهمیت موضوع اینستکس برای کشورمان در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی گفت: عده ای از مخالفان برجام می گویند اروپایی ها و آمریکای ها از طریق FATF نتوانستند تاثیر بگذارند و چند روزی است که مانور می دهند و می گویند که از طریق اینستکس اطلاعات مالی ایران را به خارج می برند و این موضوع به ضرر کشور است و هنوز معلوم نیست که این ها به دنبال چه هستند و واقعیت این است که به این جریان مشکوک هستم. 



فعلا توپ در زمین اروپایی ها است



عضوکمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه الان توپ در زمین اروپایی ها است،مطرح کرد: درست است که توپ در زمین اروپایی ها است و باید آنها به تعهداتشان در برجام عمل کنند و وزارت خارجه کشورمان و دولت هم فعال هستند و از ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده می‌کنند تا اروپایی ها به تعهداتشان عمل کنند.



بیشتر بخوانید:





 



میرزایی ادامه داد: این که در این شرایط  کنونی افرادی پیدا می شوند و می‌گویند که اینستکس به کار نمی آید و مسائل این چنینی را  مطرح می‌کنند ،قابل فهم نیست.



موضوع اینستکس گام رو به جلو است



نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر اروپا یک خط اعتباری بلندمدت را در اختیار ایران بگذارند و مراودات با اینستکس شروع شود،این موضوع گام رو به جلو است ،تصریح کرد: کشورهای خریدار نفت ایران باید مشخص شوند، همچنین نحوه مبادلات مالی باید شفاف شود از این رو کارکارشناسی دقیق پیرامون این موضوع ضروری است. 



باید قدرت نفتمان را از سر بگیریم



این نماینده مردم درمجلس دهم در ادامه افزود: با توجه به روند کانال مالی می توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم و قدرت نفتمان را ازسر بگیریم و بتوان این انحصار مالی و بانکی که آمریکا در دنیا دارد و سیاست های خودش را به دیگران دیکته می کند را شکست، این به نفع ما است.



وی در ادامه افزود: ما نباید به گونه ای عمل کنیم که معلوم نیست راهبردمان در زمینه برجام چیست و برخی تناقضات داریم و باید در داخل این مسائل را حل کنیم .



خودمان را درگیر شعارهای کلی درباره رفتار اروپا در مقابل آمریکا نکنیم



میرزایی با اشاره به اینکه اروپایی ها باید بتواند استقلال خودشان را درعرصه بین الملل حفظ کنند، مطرح کرد: مهم این نیست که اروپا چقدر عزم دارد که مطابق با نظر ایران اینستکس را برپا کند؛ مسئله ما این نیستکه اروپا بخواهد در مقابل آمریکا بایستد و نباید خودمان را درگیر شعارهای کلی که اروپا در مقابل آمریکا بایستد کنیم.



رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:ما نمی خواهیم دغدغه اروپا را داشته باشیم و باید براساس دغدغه کشورمان ،منافع و امنیت ملی خودمان به موضوع نگاه کنیم و در این زمینه به نظر من اینستکس یک ظرفیت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 286091
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار