خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/13 - 09:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
جمعیت 400 میلیونی منطقه در انتظار مهندسان ایرانی؛

بازار 30 میلیارد دلاری منطقه برای شرکت‌های مهندسی/تنها 2 میلیارد دلار صادرات مهندسی داریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حضور شرکت های مهندسی ایرانی در کشورهای منطقه می تواند ارزآوری 30 میلیارد دلاری برای کشور داشته باشد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توان مهندسی کشور در اجرای پروژه های بزرگ عمرانی و عملیاتی، گفت: در شرایط کنونی مهندسان ایرانی، اجرای پروژه های بزرگی را در سطح کشور بر عهده دارند که در این رابطه می توان به پروژه آزادراه تهران – شمال اشاره کرد که خوشبختانه این پروژه از زمانی که مهندسان کشورمان در آن مشغول شده اند، پیشرفت چشمگیر و قابل قبولی داشته است.











راه جاده روستایی


به طور حتم تمام دستگاه ها باید زمینه حضور مهندسان ایرانی در بازارهای منطقه ای و بین المللی را فراهم کنند، زیرا ظرفیت های جمهوری اسلامی در حوزه عمرانی و پیمانکاری بسیار بالا بوده و باید از این مسئله برای افزایش درآمد و توسعه اقتصادی کشور بهره برد



نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم تمام دستگاه ها باید زمینه حضور مهندسان ایرانی در بازارهای منطقه ای و بین المللی را فراهم کنند، زیرا ظرفیت های جمهوری اسلامی در حوزه عمرانی و پیمانکاری بسیار بالا بوده و باید از این مسئله برای افزایش درآمد و توسعه اقتصادی کشور بهره برد.



جمعیت 400 میلیونی منطقه ظرفیت بالقوه برای صادرات خدمات مهندسی



وی تصریح کرد: کشور ایران با 15 کشور هم مرز و همسایه است که این کشورها حدود 400 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده اند، این آمارها نشان می دهد که ظرفیت عظیمی در منطقه نهفته که مهندسان ایرانی باید از آن به درستی استفاده کنند، از این رو در شرایط کنونی صادرات مهندسی کشور به کشورهای منطقه می تواند همانند فروش نفت برای کشور ارزآوری بسیار بالایی داشته باشد.



بازار 30 میلیارد دلاری منطقه برای شرکت های مهندسی ایرانی



رضایی کوچی با اعلام اینکه حضور شرکت های مهندسی ایرانی در کشورهای منطقه می تواند ارزآوری 30 میلیارد دلاری برای کشور داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه امروز از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و بر اساس آمارها تنها 2 میلیارد دلار صادرات مهندسی داریم.



فعالیت 500 هزار مهندس ساختمان در کشور



وی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود 500 هزار مهندسی ساختمان در کشور فعالیت می کنند که این خود می تواند نقطع قوتی برای صادرات مهندسی کشور باشد.



نقش دستگاه دیپلماسی کشور برای فعالیت شرکت های مهندسی در کشورهای همسایه



رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی کشور و دستگاه های مرتبط باید زمینه را برای حضور و فعالیت شرکت های مهندسی ایران حداقل در کشورهای همسایه فراهم کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 268319
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار