خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/28 - 10:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابراهیمی:

با صدور پروانه شکار مخالفم/ زندگی مردم وابسته به شکار نیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر کمتر کسی را سراغ داریم که برای تامین معیشت خود متکی به شکار وحوش باشد و از این طریق ارتزاق کند و بنابراین با صدور پروانه شکار مخالفم.

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات اخیر مدیر کل محیط زیست استان تهران مبنی بر اینکه صدور پروانه شکار بدون بررسی شرایط زیستگاه درست نیست و تا انجام مطالعات جامع متوقع می‌شود، گفت: این تصمیم را به فال نیک می گیریم و اقدامی مثبت تلقی می‌شود اما بنده اساسا با صدور پروانه شکار مخالفم.



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک زمانی سازمان محیط زیست تحت عنوان «شکاربانی» بود و عده ای از مردم این راه درآمد کسب می کردند و معیشتشان وابسته به شکار بود اما در حال حاضر کمتر کسی را سراغ داریم که برای تامین معیشت خود متکی به شکار وحوش باشد و از این طریق ارتزاق کند.



وی ادامه داد: ایران جزء کشورهای خشک و نیمه خشک محسوب می شود و جمعیت وحوش کشور ما زیاد نیست و بیشتر مواقع در محدودیت تغذیه ای و برخی از گونه ها هم در معرض انقراض هستند.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شکار در این شرایط کار درستی نیست و باید تلاش کنیم که از این کار جلوگیری شود و نباید دخالت بی جا در طبیعت داشته باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 291398
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار