خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/01 - 15:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جمالی نوبندگانی:

ایران بعد از خروج آمریکا از برجام خویشتنداری کرد/ هیچ گاه ایران دست بسته نبوده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دنیا باید بداند که صبر و خویشتنداری ایران حدی دارد و این حد را عقل و منطق ما تعیین می کند و هیچ گاه دست بسته نخواهیم بود.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص یادداشتی که رئیس جمهور روحانی در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده است، اظهار داشت: یکی از مکان‌هایی که سیاسیون حضور دارند، فضاهای مجازی است که فالو شده و اط طرف مخاطبان دیده می‌شود، نشریاتی مانند واشنگتن‌پست ابزار مناسبی است که باید از آن استفاده کنیم، همانطور که توئیت‌های آقای ظریف مورد توجه قرار می‌گیرد، گاهی سیاستمداران در فضای مجازی حتی پاسخ یکدیگر را می‌دهند، البته باید در این فضا حساب شده عمل کرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از آنکه در برجام نشان دادیم که اهل تعامل و مذاکره هستیم، حتی در این مسیر مقداری از حقوق خودمان گذشتیم.



وی افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران خویشتنداری کرد.



جمالی نوبندگانی ادامه داد: بنابر یادداشت آقای حسن روحانی، اگر ایران نیز شتابزده عمل می‌کردیم، معلوم نبود که شرایط منطقه به چه سمت و سویی می‌‎رفت و شاید در آن صورت اروپایی‌ها نیز بهانه داشتند که به صورت شفاف به آمریکا بپیوندند.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم که سخت است، اروپایی‌ها کاملا در از آمریکا جدا شوند، اروپا و آمریکا پیوندهای عمیقی دارند ولی به نظر می‌رسد که جو عمومی در دنیا به نفع جمهوری اسلامی ایران است زیرا عاقلانه رفتار کرده‌ایم.



دنیا باید بداند که صبر و خویشتنداری ایران حدی دارد



دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا باید بداند که صبر و خویشتنداری ایران حدی دارد و این حد را عقل و منطق ما تعیین می کند و هیچ گاه دست بسته نخواهیم بود.



وی افزود: از طرف دیگر نشست سازمان ملل در وضعیت فعلی منطقه و مردم مسلمان، بحرین، یمن و فلسطین برگزار می‌شود، اکنون معامله قرن مطرح است و می‌خواهند حقوق مردم مظلوم فلسطین را پایمال کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را به فراموشی بسپارند، این نشست همچنین بعد از جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس برگزار می‌شود که از اهمیت خاصی برخوردار است.



این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دنیا باید بداند که ایران با چه موجود عجیبی روبرو است. البته رییس جمهور باید تمرکزش را بر روی خروج آمریکا در برجام، اعمال تحریم‌های ظالمانه و فشار بر جامعه بین‌الملل قرار دهد. در کنار تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه علیه ایران دنیا از تصمیمات ترامپ در امان نیست و هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که ترامپ با آن سازگاری داشته باشد مگر آن کشورها اسرائیل و کشورهای همراه با آمریکا باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 262192
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم