خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/06 - 15:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

ایرادات لایحه الحاق به کنوانسیون مدیریت پسماند پرتوزا با حضور نماینده شورای نگهبان بررسی می‌شود

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از بررسی ایرادات لایحه الحاق به کنوانسیون مدیریت پسماند پرتوزا با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد.

محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملتدر خصوص بررسی دوباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا، اظهار داشت: یک بار ایرادات عبارتی شورای نگهبان به این لایحه را بررسی و رفع کردیم و در صحن مجلس نیز به تصویب رسید.



رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ایراد جدیدی که شورای نگهبان به این لایحه گرفته باید در تعامل با این شورا، اقدام به رفع ایرادات مطروحه کنیم.



وی افزود: فردا با حضور یکی از اعضای شورای نگهبان این ایرادات را بررسی می‌کنیم تا حرف آن‌ها شنیده شود و به نحو مناسبی روند الحاق جمهوری اسلامی به این کنوانسیون محقق شود.



رضایی ادامه داد: رویکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به الحاق دولت به این کنوانسیون مثبت است و بازهم ایرادات مطرح شده رفع خواهد شد.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که ایران تولید کننده پسماند پرتوزا هسته‌ای است پیوستن به این کنوانسیون برای کشور مناسب است و باید برای دفن زباله‌‌های هسته‌ای ساز و کاری را تعیین کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 290293
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار