خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/11 - 11:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
بروجردی در واکنش به توسعه پایگاه نظامی الحریر آمریکا در عراق:

ایجاد پایگاه نظامی در نزدیکی مرزهای ایران تهدید بالقوه محسوب می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید دارد که وجود پایگاه های نظامی در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران تهدید بالقوه علیه امنیت کشور محسوب می شود.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه پروژه توسعه پایگاه نظامی الحریر که در 75 کیلومتری شرق اربیل و 115 کیلومتری مرزهای ایران قرار دارد و نزدیک ترین پایگاه نظامی آمریکایی به مرزهای جمهوری اسلامی است به زودی آغاز می شود، گفت: با توجه به مصوبه مجلس عراق وجود هر پایگاهی در عراق غیرقانونی است.



نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر وجود پایگاه های نظامی در نزدیک مرزهای جمهوری اسلامی ایران تهدید بالقوه علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی محسوب می شود و طبیعی است حساسیت لازم را نسبت به وجود چنین پایگاه های داشته باشیم.



وی اظهار داشت: بنابراین لازم می دانیم که جمهوری  اسلامی ایران هم با دولت عراق و هم با مسئولین اقلیم مذاکرات و صحبت های لازم را داشته و مواردی را گوشزد کند.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: مسئولین اقلیم کردستان فراموش نکرده اند روزهایی را که با حمله گسترده داعش در آستانه سقوط بودند و اگر نبود مرد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی، ممکن بود جغرافیای سیاسی دراین منطقه تغییر کند.



بروجردی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: بنابراین باید اقلیم کردستان هم توجه داشته باشد برای جمهوری اسلامی تهدید بالقوه در مرزها قابل تحمل نیست باید در این زمینه اقدامات لازم را با توجه به اینکه در داخل جغرافیای سیاسی عراق وجود دارد با همکاری دولت عراق و نیروهای مسلح این کشور انجام دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه که در یک جمله می توان عنوان کرد این است که ایجاد یا توسعه پایگاه نظامی از سوی آمریکا یا هر کشور دیگر در نزدیکی مرزهای ایران  قابل قبول و قابل تحمل نیست.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دولت آمریکا در ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ از پیمانکارانی که توانایی طراحی و ساخت باند هواپیما در «پایگاه نظامی الحریر» در نزدیکی شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق را دارند، دعوت به همکاری کرده است.



پایگاه نظامی الحریر در 75 کیلومتری شرق اربیل و 115 کیلومتری مرزهای ایران قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.



این پایگاه مجهز به سامانه‌های دفاعی و جنگنده‌های هجومی و رادارهای پیشرفته و سیستم‌های شنود آمریکایی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297220
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار