خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/28 - 21:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
بروجردی مطرح کرد

انتقاد از عدم کنترل جاده‌ها / وزارت بهداشت در توزیع داروی درمان کرونا تعلل نکند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد عملکرد دولت برای جلوگیری از سفرهای نوروزی گفت: ستاد مبارزه با کرونا باید تصیمات جدی را برای مهار کرونا سریعتر اتخاذ کند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ، ضمن انتقاد از حجم گسترده خودروها در جاده‌های کشور و آغاز سفرهای نوروزی گفت: سیاست عدم کنترل دولت بر روی سفرها و بسنده کردن تنها به توصیه‌های اخلاقی به هیچ عنوان مشکل گسترش کرونا را در کشور نه فقط حل نخواهد کرد بلکه عامل اصلی انتشار کرونا در سطح ملی هم خواهد بود.



نماینده مردم بروجرد در مجل شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که در سطح رئیس جمهور بیان می‌شود، ما به هیچ وجه قرنطینه نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت و کسانی که کار ضروری ندارند به سفر نروند باید هم شاهد باشیم که در مقابل این اظهارات بسیاری از افراد به همین بهانه اعلام کنند، کار ضروری داشته و به سفر می رویم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت با این روش نمی‌تواند، کنترلی بر روی عدم گسترش کرونا در کشور داشته باشد و متاسفانه آمار بیماران و فوت شدگان به صورت تصاعدی در حال افزایش است و این موضوع قابل قبول نیست.



بروجردی تصریح کرد: دولت در این زمینه مقصر است و باید یک الزامی برای عدم خروج افراد از شهرها ایجاد کند، اکنون در کشورهای دیگر برای خروج از شهرها نیاز به مجوز وزارت کشور است و افراد برای انجام سفر باید مجوز خاص دریافت کنند.



وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما در شهرها به روی مردم باز است، افزود: اگر کشور چین توانست گسترش کرونا را در مدت زمان کوتاه مهار و کنترل کند تنها به دلیل انجام قرنطینه و عدم اجازه برای برقراری ارتباط بین شهرها بود و اکنون شاهدیم بیماری کرونا در این کشور سیر نزولی را طی می‌کند اما در ایران این بیماری سیر صعودی دارد.



نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ستاد ویژه مبارزه با کرونا باید در این شرایط حساس این موضوع را مدنظر داشته و به صورت جدی تصمیمی را برای کنترل شهرها و عدم خروج مردم اتخاذ کند.



بروجردی با اشاره به اینکه چین با توجه به اینکه اولین کشور آلوده شده به ویروس کرونا بوده تجربه خوبی را در زمینه کنترل بیماری و مداوای آن دارد، گفت: براساس اطلاعات من مقدار زیادی کیت‌های تشخیص، لوازم پیشگیری مانند ماسک و ژل و همچنین داروهای خاص از سوی چین به ایران ارسال شده ولی متاسفانه علیرغم اینکه چندین روز است این دارو به کشورمان وارد شده اما توزیع نمی‌شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: وزارت بهداشت اعلام کرده باید در زمینه استفاده از این دارو تحقیق انجام دهیم در صورتی که این دارو آزمایش خود را در چین پس داده و در آمریکا هم استفاده می‌شود. اکنون تعداد بیماران در کشورمان رو به افزایش است و هر روز تعداد زیادی فوت می کنند و وزارت بهداشت در استفاده از این دارو تعلل می‌کند.



وی تاکید کرد: تحقیق بر روی داروی آزمایش شده در شرایط حساس کنونی چه ارزشی دارد، مگر ما نوشداروی بعد از مرگ سهراب می خواهیم بنابراین توصیه من به عنوان یکی از نمایندگان ملت این است که دولت تجدید نظر جدی بر روی سیاست های خود در پیش بگیرد./



پایان پیام    

  • کد خبر : 296151
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار