خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/03 - 18:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عابدی:

انتشار کلیپ خوردن ادرار شتر کار سودجویان است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه مردم نباید به هر مطلبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، اعتماد کنند، گفت: در تمامی حوزه‌ها شاهد فعالیت افراد سودجو و سوء‌استفاده گر هستیم و ارتقای سطح آگاهی و ارائه آموزش‌ها به مردم تنها راه محدود کردن فعالیت آنها است.

حیدر علی عابدی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری دستگیری عامل کلیپ خوردن ادرار شتر در فضای مجازی توسط پلیس امنیت عمومی، گفت: از آنجایی که شاهدی وجود ندارد مشخص نیست مایع نوشیده شده ادرار یا آب است و به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده تولید این کلیپ بوده و هدف از تولید آن سودجویی و به منظور گران شدن گوشت شتر باشد.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: پس از انتشار این کلیپ برخی گفتند که گوشت شتر برای پیشگیری از کرونا بسیار مفید است و به طور قطع انتشار چنین کلیپی به افزایش قیمت گوشت شتر دامن می‌زند بنابراین احتمال دارد دست‌های پشت پرده‌ای در جریان ساخت کلیپ بوده و ساخت آن برای سود اقتصادی خود حمایت کرده‌اند.



وی ادامه داد: به طور حتم پشت چنین اقداماتی سود اقتصادی نهفته است و به نظر نمی‌رسد انگیزه‌ای دیگری در کار بوده باشد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با بیان اینکه خوردن ادرار شتر برای درمان کرونا هیچ پایه علمی ندارد، گفت: برخی افراد از نظر علم پزشکی ادعا می‌کنند که داروهایی را برای درمان برخی بیماری‌ها و کرونا کشف کردند اما مدعیان باید بگویند چه ترکیب و فیزیولوژی دارند و چه تغییراتی در سلول‌های مورد هدف ایجاد می‌کنند بنابراین نمی‌توان هر ادعایی را باور کرد و پذیرفت و از نظر علمی نظریه‌ای پذیرفته می شود که هم ماده ترکیبی آن اعلام و هم اثر فیزیولوژیکی آن بر روی حیوان آزمایش شود و در نهایت اگر اثربخش بود کارآزمایی بالینی انجام شود تا در صورت موفقیت بتوان بر روی انسان به عنوان منبع علمی استفاده کرد.



عابدی با بیان اینکه مردم نباید به هر کلیپ و مطلبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد کنند، گفت: تا سود و سودجویی هست شاهد انتشار چنین کلیپ‌هایی در فضای مجازی هستیم؛ به عنوان مثال مگر برخورد پلیس با عاملان سوء استفاده از کارت‌های بانکی مردم تاکنون کاهش تعداد آنها را به دنبال داشته است؟ در این رابطه مردم نباید زودباور باشند و هر مطلبی که در فضای مجازی منتشر می شود را باور کنند و نیاز است اگر با چنین کلیپ و مطالبی در فضای مجازی مواجه می‌شوند از متخصصان قابل اعتماد مشاوره بگیرند یا خودشان در این رابطه مطالعه کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم در مورد ورود افراد غیرمتخصص به حوزه طب سنتی، گفت: نه تنها در حوزه طب سنتی بلکه در تمامی حوزه‌ها شاهد فعالیت افراد سودجو و سوء‌استفاده گر هستیم و ارتقای سطح آگاهی و ارائه آموزش‌ها به مردم تنها راه محدود کردن فعالیت آنها است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297047
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار