خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/19 - 15:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
/با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری/

امیرحسنخانی: تقویت توان نظامی اعتبار جهانی کشور را افزایش می دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه دیگر در دنیا کسی به میزان پول کشورها نگاه نمی کند، گفت: تقویت نظامی اعتبار کشورها را افزایش می دهد، بنابراین باید با افزایش قدرت، خودباوری و اعتبار جهانی را رقم بزنیم.

محمدرضا امیرحسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان ارتش، گفت: رهبرانقلاب تاکید دارند که اگر مسئولان هوشیارانه عمل کنند می توان با استفاده از شرایط تحریم، اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت که عامل مهم بسیاری از مشکلات است، نجات داد.



 نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس دهم با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکیدداشته اند، ادامه داد: ترامپ ظلم های بسیاری علیه مردم ایران داشته و می خواهد نفت را از بودجه و اعتبار کشور جدا کند، این اتفاق در واقع فرصت مناسبی برای کشور است و باید از آن استفاده کنیم.



وی بیان داشت: اگر درآمد نفت از بودجه جاری کشور جدا شود همان اتفاقی که در کشور نروژ رخ داد تکرار می شود، وقتی صندوق توسعه ملی تشکیل شد و بخشی از درآمد نفتی در این صندوق ذخیره شد کار بزرگی رقم خورد؛ با وجود همه تحریم ها در این صندوق همچنان پول داریم و برای حل مشکلاتی چون سیل، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال روستایی به این صندوق مراجعه می کنیم، در واقع صندوق توسعه به گنجینه ای برای کشور تبدیل شده است.



این نماینده مجلس با بیان اینکه جدا شدن درآمد نفتی از بودجه جاری بسیار ارزشمند است، گفت: برای تحقق این امر باید هزینه های کشور را کاهش دهیم به نحوی که اعتبار دستگاه هایی که بازه اقتصادی ندارد باید قطع شود، از سوی دیگر باید هر پروژه ای که انجام می شود پیوست اشتغال داشته باشد.



 امیرحسنخانی تاکید کرد: بیکاری مهمترین عارضه و کشل کشور است بنابراین اگر هر پروژه ای حتی گازرسانی دارای پیوست اشتغالزایی باشد، کشور نجات پیدا می کند.



وی با اشاره به بخش دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه قوی شدن برای جنگ نیست، اظهار داشت: در جنگ با وجود مشکلات زیادی که داشتیم به خود باوری رسیدیم و کارهای زیادی انجام دادیم، بنابراین اگر قوی ظاهر شویم در میز مذاکرات هم قوی خواهیم بود و حرفمان خواهنده می شود.



این نماینده مجلس بیان داشت: مردم  و کشورهای دیگر، کشور ضعیف را قبول نخواهند داشت، بنابراین قوی شدن به نفع ما است و باعث افزایش اعتماد به نفس ملی، عزت ملی و خودباوری می شود، هر چه کشور قوی تر باشد کشورهای دیگر به چشم طعم به ایران نگاه نخواهند کرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه دیگر در دنیا کسی به میزان پول کشورها نگاه نمی کند، گفت: تقویت نظامی اعتبار کشورها را افزایش می دهد، بنابراین باید با افزایش قدرت، خودباوری و اعتبار جهانی را رقم بزنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 295239
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار